Poradnik – druki

Czyli “co i gdzie” w Urzędzie Miasta Nowogród Bobrzański – pomocne karty usług, formularze, wnioski, linki do usług centralnych.

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – USC

Tutaj załatwisz sprawy związane z:

  • odtwarzaniem lub sprostowaniem aktów stanu cywilnego,
  • wydawaniem zaświadczeń i odpisów z ksiąg stanu cywilnego,
  • rejestracją urodzeń (zgłoś urodzenie dziecka on-line – obywatel.gov.pl),
  • rejestracją zgonów,
  • zawarciem związku małżeńskiego,
  • oświadczeniem o uznaniu dziecka,
  • zmianą nazwiska.

prowadzi insp. Małgorzata Juszczak

Uwaga: Chcesz wziąć ślub cywilny lub wyznaniowy? Wniosek o odpis aktu małżeństwa. Jak zmienić nazwisko po rozwodzie? zapraszamy na stronę obywatel.gov.pl, są to centralne usługi  utrzymywane przez Ministerstwo Cyfryzacji ( ilość usług wzrasta wraz z rozbudowywaniem serwisu) powiązane z platformą ePUAP (konieczny jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub darmowy  profil zaufany eGO wydawany poprzez platformę ePUAP ), następnie należy zaadresować pismo/wniosek do Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie Bobrzańskim (adres naszej skrytki ePUAP znajdziesz tutaj), podpisać elektronicznie i wysłać. 

Stanowisko ds. ewidencji ludności

Tutaj załatwisz sprawy związane z:

  • wydaniem lub wymianą dowodu osobistego (druk wniosku),
  • zameldowaniem lub wymeldowaniem,
  • udostępnianiem danych osobowych,
  • rejestracją wyborców.

prowadzi insp. Marzena Cieślik

Wniosek o wydanie dowodu osobistego jest przygotowywany na stanowisku ds. obsługi dowodów osobistych.

Wniosek składa:

  • osoba, która ukończyła 18. lat i nie ma jeszcze dowodu osobistego,
  • osoba, która nie ukończyła 18. lat – jeśli do dnia 18-tych urodzin pozostało mniej niż 30 dni (składa wniosek bez udziału rodzica),
  • osoba, która musi wymienić dowód osobisty z powodu zmiany danych osobowych lub upływu terminu ważności,
  • rodzic, opiekun albo kurator – mogą oni złożyć wniosek o dowód w imieniu osoby, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 roku życia),
  • osoba, która utraciła dowód osobisty lub uległ on zniszczeniu,
  • osoba, która mimo ważności swojego dowodu osobistego chce mieć dowód osobisty z warstwą elektroniczną i odciskami palców.

Pamiętaj, że osoby, które ukończyły 5. rok życia, muszą być obecne w urzędzie, podczas składania wniosku o dowód dla nich. Podczas składania wniosku o dowód osobisty pobiera się odciski palców od osób, które ukończyły 12. rok życia. Dowód osobisty dla osób, które ukończyły 12. rok życia wydaje się na 10 lat, dla dzieci poniżej 12. roku życia – na 5 lat. Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • aktualne kolorowe zdjęcie, wykonane w ciągu ostatnich 6 miesięcy, o wymiarach 35x45mm, w pozycji na wprost, wykonane na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mające dobrą ostrość oraz odwzorowujące naturalny kolor skóry, obejmujące wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, pokazujące wyraźnie oczy, źrenice, brwi z zachowaniem symetrii w pionie, z naturalnym wyrazem twarzy nie zasłoniętej włosami i z zamkniętymi ustami.
  • dowód osobisty a w przypadku jego braku, ważny paszport (dot. osób, które go posiadają) – UWAGA! Tożsamości nie możesz potwierdzić mDowodem z aplikacji mObywatel,
  • dokument podróży lub inny dokument stwierdzający tożsamość – w przypadku osób, które otrzymały polskie obywatelstwo.

Złożenie wniosku o wydanie nowego dowodu osobistego i unieważnienie poprzedniego dowodu z powodu uzasadnionego podejrzenia kradzieży tożsamości następuje tylko gdy wnioskodawca zgłosi ten fakt na właściwym formularzu i uprawdopodobni zgłoszenie.

Opłaty

Dowód osobisty jest bezpłatny.

Termin i sposób załatwienia

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się:

  • co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dowodu osobistego,
  • niezwłocznie w przypadku:
    • zmiany Twoich danych zawartych w dowodzie osobistym (na przykład zmiany nazwiska),
    • utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
    • jeśli doszło do takiej zmiany Twojego wyglądu, która utrudnia albo uniemożliwia rozpoznanie Cię (np. operacja plastyczna twarzy).

Jeżeli zmiana Twojego adresu zameldowania nastąpiła po 1 marca 2015 r. nie ma podstaw do jego wymiany. Na dowód czekasz maksymalnie 30 dni od dnia złożenia wniosku. Termin ten może się wydłużyć w szczególnych przypadkach, o czym Cię poinformujemy.

Odbiór dowodu osobistego

Czy Twój dowód jest gotowy do odbioru sprawdzisz na stronie: https://obywatel.gov.pl.

Dowód musisz odebrać osobiście. Zabierz dowód osobisty, jeśli go nie miałeś lub utraciłeś – aktualny paszport (jeśli go posiadasz) lub dokument potwierdzający legalność pobytu – jeśli jesteś osobą, która nabyła obywatelstwo polskie (dokument ten trzeba zwrócić przy odbiorze dowodu osobistego). Dotychczasowy dowód osobisty zostanie unieważniony w chwili odbioru nowego dokumentu. Dowód dziecka poniżej 13. roku życia oraz osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej odbiera rodzic, opiekun lub kurator przedkładając swój dowód osobisty, dotychczasowy dowód osobisty dziecka lub podopiecznego bądź jego aktualny paszport (jeśli go posiada). Dowód osoby o ograniczonej zdolności do czynności prawnych (dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia, osoby częściowo ubezwłasnowolnione) może odebrać osoba, dla której ten dowód wydano, rodzic, opiekun albo kurator. Dziecko powyżej 12. roku życia, od którego pobierano odciski palców przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego, musi być obecne przy odbiorze (w celu weryfikacji odcisków). Jeśli ze względu na zły stan zdrowia lub inny ważny powód, wniosek został przyjęty poza urzędem (np. w twoim domu), dowód może odebrać za Ciebie pełnomocnik lub zostanie Ci on dostarczony do domu przez urzędnika. W szczególnych, udokumentowanych sytuacjach, kiedy po dniu złożenia wniosku wystąpi nie dająca się pokonać przeszkoda w osobistym odbiorze dowodu, można udzielić pełnomocnictwa do tej czynności. O niemożności odbioru dowodu osobistego oraz udzieleniu pełnomocnictwa należy wcześniej powiadomić Urząd.

Warstwa elektroniczna

Warstwa elektroniczna zawiera wszystkie dane, które znajdują się w warstwie graficznej i dodatkowo odciski palców i certyfikaty: (1.) potwierdzenia obecności, (2.) identyfikacji i uwierzytelnienie oraz (3.) podpisu osobistego, które w przyszłości służyć będą w usługach e-administracji. Certyfikat (1) aktywny jest w każdym dowodzie, certyfikat (2) – dotyczy tylko osób o pełnej i ograniczonej zdolności do czynności prawnej i uaktywniony jest po nadaniu indywidualnego numeru PIN,  certyfikat (3) – aktywny będzie jeśli wyrazisz na to zgodę i nadany  zostanie indywidualny numer PIN. Numery PIN nadaje posiadacz dowodu osobistego tzn. osoba, której dane są zamieszczone w dowodzie osobistym. Certyfikat podpisu osobistego dla osoby powyżej 13. roku życia zaktywizuje się dopiero po uzyskaniu pełnoletności. Możesz to zrobić przy odbiorze lub w dowolnym czasie w dowolnym urzędzie gminy. Kod PUK, który otrzymasz przy odbiorze dowodu osobistego, posłuży do odblokowania kodów PIN po trzykrotnym błędnym wprowadzeniu.

 

 

Czekasz na e-Dowód? Pomyśl nad PIN-em. – krótki poradnik dotyczący e-dowodu

Działalność gospodarcza, koncesje na sprzedaż alkoholu

Tutaj załatwisz sprawy związane z:

  • wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (Uchwała Rady Miejskiej w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy Nowogród Bobrz. nr LVII/347/14 z dnia 29 października 2014r., Uchwała Rady Miejskiej w sprawie zasad usytuowania na terenie gminy Nowogród Bobrzański miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych  nr LVII/346/14 z dnia 29 października 2014 r.)
  • ewidencją działalności gospodarczej tj. wpisem do ewidencji, zmianą wpisu, wykreśleniem z ewidencji,
  • wydaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

prowadzi insp. Karolina Osmulska

Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w miejscu lub poza miejscem sprzedaży:

Ewidencja działalności gospodarczej – wpis do ewidencji:

Udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką:

Referat Planowania i Finansów

Gmina Nowogród Bobrzański informuje, że wprowadza sms-owy i e-mail-owy system informowania zobowiązanych o powstaniu zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych.
Osoba, która wyrazi zgodę na umieszczenie swojego numeru telefonu komórkowego lub adresu e-mail w bazie danych Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie Bobrzańskim, będzie otrzymywać krótkie wiadomości tekstowe (sms-y) lub informacje e-mail w przypadku wystąpienia zaległości. Jeżeli zobowiązany uiści zaległość w terminie 7 dni od daty otrzymania wiadomości tekstowej (sms) lub e-mail to uniknie kosztów upomnienia.
W związku z powyższym zachęcamy do wypełnienia oświadczenia i złożenia bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim, 66-010 Nowogród Bobrzański ul. Słowackiego 11, w godzinach jego pracy lub przesłania wypełnionego i własnoręcznie podpisanego dokumentu pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem poczty e-mail (podpisany skan dokumentu).

oświadczenie do druku: Oświadczenie

prowadzi insp. Daria Droszczak,

W związku ze zmianami przepisów Ordynacji podatkowej, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. informujemy, iż zgodnie z art. 210 §1a decyzja w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, podatku rolnym i podatku leśnym, w tym w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, sporządzana z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, może zamiast podpisu własnoręcznego osoby upoważnionej do jej wydania, zawierać podpis mechanicznie odtwarzany tej osoby lub nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania.
Mając na uwadze powyższe od dnia 16 lipca 2018 r. decyzje wydawane przez Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego w sprawie ustalenia ww. podatków są sporządzone z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego i zamiast podpisu własnoręcznego zawierają stosowny nadruk z imieniem i nazwiskiem oraz stanowiskiem służbowym.
Treść zarządzenia dostępna jest pod adresem:
http://www.prawomiejscowe.pl

 

Referat Gospodarki Nieruchomościami, inwestycji i Ochrony Środowiska

Planowanie przestrzenne:

  • uzyskaniem wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • planowaniem przestrzennym w gminie,

        Prowadzi: Andżelika Surman

          pozostałe pliki do pobrania:

Wynajem Mieszkań Komunalnych

Prowadzi:  – Natalia Klimek



Miasto nad Bobrem tel. 517 886 299; e-mail: www.nowogrodbobrz.pl

© 2024 Nowogród Bobrzański Serwis informacyjny Urzędu Miasta


projekt i wykonanie: Konrad Dobrzański + JN