Do poprzedniej strony |
Nr IV/15/06UCHWAŁA Nr IV/15/06Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Nowogród Bobrzański na 2007 rok. ________________________________________________________ Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit „d”, pkt 10, art. 57 , art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r.Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art.24 ust. 11, art. 165, art. 166, art. 168 ust. 1, ust. 2 pkt 2, 3, art. 173, art. 180, art.184 ust 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, ust 2, ust. 3, ust. 4 pkt 1, art. 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2014 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala co następuje: § 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 18.848.484 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1. § 2.1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 20.408.150 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2. 2. Z wydatków o których mowa w ust. 1 przeznacza się na: 1) wydatki bieżące kwotę 15.956.747 zł, w tym: a) kwotę 7.062.522 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, b) kwotę 1.679.154 zł z przeznaczeniem na dotacje, c) kwotę 95.000 zł na wydatki związane z obsługą długu gminy. 2) wydatki majątkowe (wraz z rezerwą inwestycyjną) kwotę 4.451.403 zł zgodnie z załącznikiem nr 3, w tym wydatki na projekty współfinansowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych jak w załączniku nr 4. § 3.1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.559.666 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 1) zaciągniętych kredytów w kwocie 975.606 zł, 2) zaciąganych pożyczek w kwocie 584.060 zł. 2. Przychody budżetu w wysokości 3.113.503 zł, rozchody w wysokości 1.553.837 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5. § 4. W budżecie tworzy się rezerwy: 1) ogólną w wysokości 50.000 zł, 2) celową w wysokości 100.000 zł z przeznaczeniem na: a) wydatki związane z robotami publicznymi i interwencyjnymi w kwocie 50.000 zł, b) wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne w kwocie 50.000 zł. § 5. Dochody i wydatki związane z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6. § 6. Ustala się dochody w kwocie 95.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 95.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii zgodnie z załącznikiem nr 7. § 7. 1. Plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych: przychody- 2.561.871 zł, wydatki- 2.534.548 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8. 2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi sfinansowanych: dochody- 10.500, wydatki- 14.503 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9. § 8.1. Dotacje przedmiotowe dla Miejsko Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w wysokości- 66.674 zł, w tym: 1) z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania czystości wydzielonych obszarów miasta- 44.413 zł, 2) z tytułu dopłaty do utrzymania terenów zielonych w mieście- 4.942 zł, 3) z tytułu dopłaty do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych- 17.319 zł zgodnie z załącznikiem nr 10. 2. Dotacje podmiotowe dla: 1) działających na terenie gminy publicznych przedszkoli w wysokości- 767.600 zł, 2) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 547.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 11. 3) Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 297.880 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12. § 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1) przychody – 58.000 zł, 2) wydatki – 59.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 13. § 10. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu- w kwocie 1.500.000 zł, 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu- w kwocie 2.500.000 zł, 3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów- w kwocie 2.000.000 zł § 11. Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 140.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 14. § 12. Upoważnia się Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do : 1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.500.000 zł, 2. zaciągania zobowiązań: 1) na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych do wysokości określonej w załączniku nr 4. 2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku, na łączną kwotę 1.500.000 zł, 3) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami, 4) przekazywania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków jednostki w granicach rozdziału klasyfikacji budżetowej, z wyłączeniem zmian wydatków na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatków majątkowych, 5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy, § 13. Upoważnia się kierowników zakładów budżetowych tj. Miejsko Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Miejsko Gminnego Przedszkola Samorządowego do dokonywania zmian w planie finansowym zakładu budżetowego innych niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu. § 14. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 15. § 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim.
|