Strona Główna  >  Władze i organizacja  >  Rada Miejska  >  Uchwały Rady Miejskiej  >  sesja w dn. 30 marca 2006 r.  >  Nr XXXVIII/268/06

Do poprzedniej strony


wersja do druku

Nr XXXVIII/268/06


UCHWAŁA Nr XXXVIII/268/06

Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim

z dnia 30 marca 2006 r.

w sprawie: zmian budżetu gminy na 2006r.

_________________________________

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ oraz art. 24 ust. 11, art. 165, art. 166, art. 168 ust. 1,ust. 2 pkt 2, 3 i 6, art. 184 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 13, ust. 2, ust. 4 pkt 1, art. 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm./ Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1.1 Zwiększa się planowane dochody budżetu gminy o kwotę 390.741 zł w:

a/. Dziale 756 ‘DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB o kwotę 240.587 zl FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEKNIEPOSIADAJACYCH OSOBOWOŚCI PRAWNE ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM’

Rozdział 75615- Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, o kwotę 220.000 zł podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innychjednostek organizacyjnych

§ 0340-podatek od środków transportowycho kwotę 220.000 zł

Rozdziale 75616- Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, o kwotę 20.587 zł podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków iopłat lokalnych od osób fizycznych

§ 0010- podatek dochodowy od osób fizycznych o kwotę 20.587 zł

b/. Dziale 758 ‘RÓZNE ROZLICZENIA’ o kwotę 3.000 zł

Rozdziale 75814- Różne rozliczenia finansowe o kwotę 3.000 zł

§ 0970- wpływy z różnych dochodów o kwotę 3.000 zł

/refundacja za energie elektryczną z 2005r/

c/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’ o kwotę 116.450 zł

Rozdział 85212- Świadczenia rodzinne oraz składki na o kwotę 111.200 zł ubezpieczenia emerytalne i rentowe z

ubezpieczenia społecznego

§ 2010- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na o kwotę 111.200 zł realizację zadań bieżących z zakresu administracjirządowej oraz innych zadań zleconych gminieustawami

Rozdziale 85213- Składki na ubezpieczenie zdrowotne o kwotę 1.300 zł opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej orazniektóre świadczenia rodzinne

§ 2010- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa nao kwotę 1.300 zł

realizację zadań bieżących z zakresu administracji

rządowej oraz innych zadań zleconych gminie

ustawami

Rozdziale 85295- Pozostała działalnośćo kwotę 3.950 zł

§ 0960- otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej o kwotę 3.950 zł

d/. Dziele 854 ‘EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA’ o kwotę 27.704 zł

Rozdziale 85415- Pomoc materialna dla uczniów o kwotę 27.704 zł

§ 2030-dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa o kwotę 27.704 zł na realizację własnych zadań bieżących gmin

e/. Dziale 921 ’KULTURA I OCHRONA o kwotę 3.000 zł DZIEDZICTWA NARODOWEGO’

Rozdziale 92109- Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby o kwotę 3.000 zł

§ 0830- wpływy z usługo kwotę 3.000 zł

2 Zmniejsza się planowane dochody budżetu gminy o kwotę 226.340 zł w:

a/. Dziale 750 ‘ADMINISTRACJA PUBLICZNA’o kwotę 350 zł

Rozdziale 75011- Urzędy wojewódzkieo kwotę 350 zł

§ 2360- dochody jednostek samorządu terytorialnego związane o kwotę 350 złz realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

oraz innych zadań zleconych ustawami

b/. Dziale 758 ‘RÓZNE ROZLICZENIA’o kwotę 213.990 zł

Rozdziale 75801- Część oświatowa subwencji ogólnej dla o kwotę 213.990 zł jednostek samorządu terytorialnego

§ 2920- subwencje ogólne z budżetu państwao kwotę 213.990 zł

c/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’o kwotę 12.000 zł

Rozdział 85214- Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki o kwotę 12.000 zl na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

§ 2010- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa nao kwotę 12.000 złrealizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

Budżet po zmianach po stronie dochodów wynosi 19.643.318 zl

§ 2. 1. Zwiększa się planowane wydatki budżetu gminy o kwotę 735.458 w:

a/. Dziale 600 ‘TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ’ o kwotę 122.490 zł

Rozdziale 60016- Drogi publiczne gminneo kwotę 122.490 zł

§ 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 122.490 zł

/Budowa nawierzchni dróg gminnych: ul. Polna- 90.190 zł,

ul. Fabryczna- 32.300 zł/

b/. Dziale 710 ‘DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA’ o kwotę 30.000 zł

Rozdział 71004- Plany zagospodarowania przestrzennegoo kwotę 30.000 zł

§ 4300- zakup usług pozostałych o kwotę 30.000 zł

/plan zagospodarowania przestrzennego/

c/. Dziale 750 ‘ADMINISTRACJA PUBLICZNA’ o kwotę592 zł

Rozdziale 75023-Urzędy gmin o kwotę 592 zł

§ 4440- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o kwotę 592 zł

d/. Dziale 754 ’BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE o kwotę 7.000 zł

I OCHRONA PRZECIWPOWOŻAROWA’

Rozdziale 75412- Ochotnicze straże pożarne o kwotę 7.000 zł

§ 3020-wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń o kwotę 7.000 zł/ekwiwalenty dla członków OSP/

e/. Dziale 801 ’OŚWIATA I WYCHOWANIE’ o kwotę 235.205 zł

Rozdziale 80101- Szkoły podstawowe o kwotę 210.355 zł

§ 4270- zakup usług remontowych o kwotę 2.100 zł

/ekspertyza ścian SP Bogaczów/

§ 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 208.255 zł

/SP Nowogród Bobrzański- 60.000 zł

SP Niwiska- 148.255 zł/

Rozdziale 80195- Pozostała działalność o kwotę 24.850 zł

§ 4219- zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 2.850 zł

/Inicjatywa Wspólnotowa INTERRREG III A

współpraca przygraniczna/

§ 4308- zakup usług pozostałych o kwotę 18.637 zł

/Inicjatywa Wspólnotowa INTERRREG III A

współpraca przygraniczna/

§ 4309- zakup usług pozostałycho kwotę 3.363 zł

/Inicjatywa Wspólnotowa INTERRREG III A

współpraca przygraniczna/

f/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’o kwotę 116.450 zł

Rozdział 85212- Świadczenia rodzinne oraz składki na o kwotę 111.200 zł

ubezpieczenia emerytalne i rentowe z

ubezpieczenia społecznego

§ 3110- świadczenia społeczne o kwotę 107.864 zł

§ 4010- wynagrodzenie osobowe pracowników o kwotę 3.000 zł

§ 4210- zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 336 zł

Rozdziale 85213- Składki na ubezpieczenie zdrowotne o kwotę 1.300 zł

opłacane za osoby pobierające niektóre

świadczenia z pomocy społecznej oraz

niektóre świadczenia rodzinne

§ 4130- składki na ubezpieczenie zdrowotne o kwotę 1.300 zł

Rozdziale 85295- Pomoc społeczna o kwotę 3.950 zł

§ 4210- zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 3.000 zł

§ 4270- zakup usług remontowych o kwotę 950 zł

g/. Dziale 854- ‘EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA’ o kwotę 27.704 zł

Rozdziale 85415-Pomoc materialne dla uczniów o kwotę 27.704 zł

§ 3240- stypendia dla uczniówo kwotę 27.704 zł

h/. Dziale 900 ‘GOSPODARKA KOMUNALNA o kwotę 122.420 zł

I OCHRONA ŚRODOWISKA’

Rozdziale 90001- Gospodarka ściekowa i ochrona wód o kwotę 111.920 zł

§ 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 111.920 zł

/Budowa kanalizacji ul. Słowicza w Nowogrodzie

Bobrzańskim- 6.600 zł, Budowa kanalizacji obszar

Żymierskiego- 105.320 zł/

Rozdziale 90015- Oświetlenie ulic, placów i dróg o kwotę 3.000 zł

§ 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 3.000 zł /Oświetlenie Drągowina/

Rozdziale 90095- Pozostała działalnośćo kwotę 7.500 zł

§ 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 7.500 zł

/Budowa sieci wodociągowej ul. Słowicza/

i/. Dziale 921 ’KULTURA I OCHRONAo kwotę 42.657 zł

DZIEDZICTWA NARODOWEGO’

Rozdziale 92109- Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby o kwotę 7.657 zł

§ 2480- dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej o kwotę 7.657 zl instytucji kultury

Rozdziale 92120- Ochrona zabytków i opieka nad zabytkamio kwotę 35.000 zł

§ 2720- dotacje celowe z budżetu na finansowanie lubo kwotę 35.000 zł

dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich

obiektów zabytkowych przekazane jednostkom

niezaliczanym do sektora finansów publicznych

j/. Dziale 926 ‘KULTURA FIZYCZNA I SPORT’ o kwotę 30.940 zł

Rozdziale 92605- Zadania w zakresie kultury o kwotę 30.940 zł fizycznej i sportu

§ 2820- dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub o kwotę30.940 zł dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom

2. Zmniejsza się planowane wydatki budżetu gminy o kwotę 276.000 w :

a/. Dziale 750 ‘ADMINISTRACJA PUBLICZNA’o kwotę 264.000 zł

Rozdziale 75023-Urzędy gmino kwotę 264.000 zł

§ 6058- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 197.977 zl /e-Łużycki/

§ 6059- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 66.023 zł /e-Łużycki/

b/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’ o kwotę 12.000 zł

Rozdział 85214- Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki o kwotę 12.000 zl na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

§ 3110- świadczenia społeczne o kwotę 12.000 zł

Budżet po zmianach po stronie wydatków wynosi 23.454.628 zł

§ 3.1. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie na 2006r.”

2. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2006 rok”.

3. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r. „Środki wyodrębnione do dyspozycji sołectw na 2006 rok”

4. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy na 2006r.”.

5. W wyniku dokonanych zmian wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim „Wykaz zadań inwestycyjnych Budżetu Gminy Nowogród Bobrzański na 2006r.”

6. W wyniku dokonanych zmian wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Wydatki* na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności (art. 184 ust. 1 pkt 6 ustawy o finansach publicznych)”.

§ 4. W uchwale Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r.:

1. § 2 otrzymuje brzmienie:

1. Przychody budżetu gminy ustala się w kwocie 8.006.944 zł z tego:

- z kredytów bankach krajowych w kwocie 1.574.187 zł,

- z pożyczek i kredytów preferencyjnych w kwocie 944.860 zł,

- z prefinansowania ze środków pożyczki z budżetu państwa w kwocie 4.333.405 zł,

- z wolnych środków na rachunku bieżącym budżetu w kwocie 1.104.492 zł.

2. Rozchody budżetu gminy ustala się w kwocie 4.195.634 zł z przeznaczeniem na:

- spłatę rat pożyczek i kredytów preferencyjnych w kwocie 627.280 zł,

- spłatę prefinansowania z budżetu państwa w kwocie 3.568.354 zł

3. Planowany deficyt budżetu w kwocie 3.811.310 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

- kredytów w kwocie 1.574.187 zł,

- pożyczek i kredytów preferencyjnych w kwocie 367.580 zł,

- prefinansowanie ze środków pożyczki z budżetu państwa w kwocie 765.051 zł,

- wolnych środków na rachunku bieżącym w kwocie 1.104.492 zł.

Zaciągnięte kredyty i pożyczki będą spłacone z dochodów własnych.

2. § 6 otrzymuje brzmienie:

  1. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 9.506.944 w tym na:

a/. pokrycie występujących w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do łącznej kwoty 1.500.000 zł,

b/. finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 3.811.310 zł

c/. spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do kwoty 4.195.634 zł

  1. Upoważnia się Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do zaciągania zobowiązań:

a/. z tytułu finansowania wydatków na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych, o których mowa w załączniku Nr 11 do Uchwały „Wydatki* na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności (art. 184 ust. 1 pkt 6 ustawy o finansach publicznych)”

b/. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w roku następnym do wysokości 1.500.000 zł

  1. Upoważnia się Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do:

a/. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego do łącznej kwoty 1.500.000 zł,

b/. dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

c/. przekazywania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków jednostek w ramach rozdziału klasyfikacji budżetowej, z wyłączeniem zmian na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatków majątkowych,

d/. lokowania w trakcie realizacji czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 5. Wprowadza się § 7 o brzmieniu:

„§ 7. Upoważnia się Kierowników zakładów budżetowych tj. Miejsko-Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Miejsko-Gminnego Przedszkola Samorządowego do dokonywania zmiany w planie finansowym zakładu innych niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych, pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia wpłat do budżetu, ani zwiększenia dotacji z budżetu.

§ 6. Dotychczasowy § 7 otrzymuje nr 8.

§7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim.


Wprowadzono:2006-04-19 11:07:01przezWanda Kwas
Zatwierdzono:2006-04-19 11:07:22przezWanda Kwas

Dziś jest: 2007-02-09 12:31 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.