Do poprzedniej strony |
Nr XXXVIII/268/06UCHWAŁA Nr XXXVIII/268/06
Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 30 marca 2006 r. w sprawie: zmian budżetu gminy na 2006r. _________________________________ Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ oraz art. 24 ust. 11, art. 165, art. 166, art. 168 ust. 1,ust. 2 pkt 2, 3 i 6, art. 184 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 13, ust. 2, ust. 4 pkt 1, art. 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm./ Rada Miejska uchwala co następuje: § 1.1 Zwiększa się planowane dochody budżetu gminy o kwotę 390.741 zł w: a/. Dziale 756 ‘DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB o kwotę 240.587 zl FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEKNIEPOSIADAJACYCH OSOBOWOŚCI PRAWNE ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM’ Rozdział 75615- Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, o kwotę 220.000 zł podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innychjednostek organizacyjnych§ 0340-podatek od środków transportowycho kwotę 220.000 złRozdziale 75616- Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, o kwotę 20.587 zł podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków iopłat lokalnych od osób fizycznych§ 0010- podatek dochodowy od osób fizycznych o kwotę 20.587 zł b/. Dziale 758 ‘RÓZNE ROZLICZENIA’ o kwotę 3.000 zł Rozdziale 75814- Różne rozliczenia finansowe o kwotę 3.000 zł § 0970- wpływy z różnych dochodów o kwotę 3.000 zł /refundacja za energie elektryczną z 2005r/ c/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’ o kwotę 116.450 zł Rozdział 85212- Świadczenia rodzinne oraz składki na o kwotę 111.200 zł ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego § 2010- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na o kwotę 111.200 zł realizację zadań bieżących z zakresu administracjirządowej oraz innych zadań zleconych gminieustawami Rozdziale 85213- Składki na ubezpieczenie zdrowotne o kwotę 1.300 zł opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej orazniektóre świadczenia rodzinne § 2010- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa nao kwotę 1.300 zł realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami Rozdziale 85295- Pozostała działalnośćo kwotę 3.950 zł § 0960- otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej o kwotę 3.950 zł d/. Dziele 854 ‘EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA’ o kwotę 27.704 zł Rozdziale 85415- Pomoc materialna dla uczniów o kwotę 27.704 zł § 2030-dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa o kwotę 27.704 zł na realizację własnych zadań bieżących gmin e/. Dziale 921 ’KULTURA I OCHRONA o kwotę 3.000 zł DZIEDZICTWA NARODOWEGO’ Rozdziale 92109- Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby o kwotę 3.000 zł § 0830- wpływy z usługo kwotę 3.000 zł 2 Zmniejsza się planowane dochody budżetu gminy o kwotę 226.340 zł w: a/. Dziale 750 ‘ADMINISTRACJA PUBLICZNA’o kwotę 350 zł Rozdziale 75011- Urzędy wojewódzkieo kwotę 350 zł § 2360- dochody jednostek samorządu terytorialnego związane o kwotę 350 złz realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami b/. Dziale 758 ‘RÓZNE ROZLICZENIA’o kwotę 213.990 zł Rozdziale 75801- Część oświatowa subwencji ogólnej dla o kwotę 213.990 zł jednostek samorządu terytorialnego § 2920- subwencje ogólne z budżetu państwao kwotę 213.990 zł c/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’o kwotę 12.000 zł Rozdział 85214- Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki o kwotę 12.000 zl na ubezpieczenia emerytalne i rentowe § 2010- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa nao kwotę 12.000 złrealizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami Budżet po zmianach po stronie dochodów wynosi 19.643.318 zl § 2. 1. Zwiększa się planowane wydatki budżetu gminy o kwotę 735.458 zł w: a/. Dziale 600 ‘TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ’ o kwotę 122.490 zł Rozdziale 60016- Drogi publiczne gminneo kwotę 122.490 zł § 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 122.490 zł /Budowa nawierzchni dróg gminnych: ul. Polna- 90.190 zł, ul. Fabryczna- 32.300 zł/ b/. Dziale 710 ‘DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA’ o kwotę 30.000 zł Rozdział 71004- Plany zagospodarowania przestrzennegoo kwotę 30.000 zł§ 4300- zakup usług pozostałych o kwotę 30.000 zł /plan zagospodarowania przestrzennego/ c/. Dziale 750 ‘ADMINISTRACJA PUBLICZNA’ o kwotę592 zł Rozdziale 75023-Urzędy gmin o kwotę 592 zł§ 4440- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o kwotę 592 zł d/. Dziale 754 ’BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE o kwotę 7.000 zł I OCHRONA PRZECIWPOWOŻAROWA’ Rozdziale 75412- Ochotnicze straże pożarne o kwotę 7.000 zł § 3020-wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń o kwotę 7.000 zł/ekwiwalenty dla członków OSP/ e/. Dziale 801 ’OŚWIATA I WYCHOWANIE’ o kwotę 235.205 zł Rozdziale 80101- Szkoły podstawowe o kwotę 210.355 zł § 4270- zakup usług remontowych o kwotę 2.100 zł /ekspertyza ścian SP Bogaczów/ § 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 208.255 zł /SP Nowogród Bobrzański- 60.000 zł SP Niwiska- 148.255 zł/ Rozdziale 80195- Pozostała działalność o kwotę 24.850 zł § 4219- zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 2.850 zł /Inicjatywa Wspólnotowa INTERRREG III A współpraca przygraniczna/ § 4308- zakup usług pozostałych o kwotę 18.637 zł /Inicjatywa Wspólnotowa INTERRREG III A współpraca przygraniczna/ § 4309- zakup usług pozostałycho kwotę 3.363 zł /Inicjatywa Wspólnotowa INTERRREG III A współpraca przygraniczna/ f/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’o kwotę 116.450 zł Rozdział 85212- Świadczenia rodzinne oraz składki na o kwotę 111.200 zł ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego § 3110- świadczenia społeczne o kwotę 107.864 zł § 4010- wynagrodzenie osobowe pracowników o kwotę 3.000 zł § 4210- zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 336 zł Rozdziale 85213- Składki na ubezpieczenie zdrowotne o kwotę 1.300 zł opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne § 4130- składki na ubezpieczenie zdrowotne o kwotę 1.300 zł Rozdziale 85295- Pomoc społeczna o kwotę 3.950 zł § 4210- zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 3.000 zł § 4270- zakup usług remontowych o kwotę 950 zł g/. Dziale 854- ‘EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA’ o kwotę 27.704 zł Rozdziale 85415-Pomoc materialne dla uczniów o kwotę 27.704 zł § 3240- stypendia dla uczniówo kwotę 27.704 zł h/. Dziale 900 ‘GOSPODARKA KOMUNALNA o kwotę 122.420 zł I OCHRONA ŚRODOWISKA’ Rozdziale 90001- Gospodarka ściekowa i ochrona wód o kwotę 111.920 zł § 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 111.920 zł /Budowa kanalizacji ul. Słowicza w Nowogrodzie Bobrzańskim- 6.600 zł, Budowa kanalizacji obszar Żymierskiego- 105.320 zł/ Rozdziale 90015- Oświetlenie ulic, placów i dróg o kwotę 3.000 zł§ 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 3.000 zł /Oświetlenie Drągowina/ Rozdziale 90095- Pozostała działalnośćo kwotę 7.500 zł § 6050- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 7.500 zł /Budowa sieci wodociągowej ul. Słowicza/ i/. Dziale 921 ’KULTURA I OCHRONAo kwotę 42.657 zł DZIEDZICTWA NARODOWEGO’ Rozdziale 92109- Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby o kwotę 7.657 zł § 2480- dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej o kwotę 7.657 zl instytucji kultury Rozdziale 92120- Ochrona zabytków i opieka nad zabytkamio kwotę 35.000 zł§ 2720- dotacje celowe z budżetu na finansowanie lubo kwotę 35.000 zł dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych j/. Dziale 926 ‘KULTURA FIZYCZNA I SPORT’ o kwotę 30.940 zł Rozdziale 92605- Zadania w zakresie kultury o kwotę 30.940 zł fizycznej i sportu § 2820- dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub o kwotę30.940 zł dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom 2. Zmniejsza się planowane wydatki budżetu gminy o kwotę 276.000 zł w : a/. Dziale 750 ‘ADMINISTRACJA PUBLICZNA’o kwotę 264.000 zł Rozdziale 75023-Urzędy gmino kwotę 264.000 zł§ 6058- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 197.977 zl /e-Łużycki/ § 6059- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowycho kwotę 66.023 zł /e-Łużycki/ b/. Dziale 852- ‘POMOC SPOŁECZNA’ o kwotę 12.000 zł Rozdział 85214- Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki o kwotę 12.000 zl na ubezpieczenia emerytalne i rentowe § 3110- świadczenia społeczne o kwotę 12.000 zł Budżet po zmianach po stronie wydatków wynosi 23.454.628 zł § 3.1. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie na 2006r.” 2. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2006 rok”. 3. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r. „Środki wyodrębnione do dyspozycji sołectw na 2006 rok” 4. W wyniku dokonanych zmian dochodów i wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy na 2006r.”. 5. W wyniku dokonanych zmian wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim „Wykaz zadań inwestycyjnych Budżetu Gminy Nowogród Bobrzański na 2006r.” 6. W wyniku dokonanych zmian wydatków budżetowych zmienia się Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r „Wydatki* na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności (art. 184 ust. 1 pkt 6 ustawy o finansach publicznych)”. § 4. W uchwale Nr XXXIV/241/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 15 grudnia 2005r.: 1. § 2 otrzymuje brzmienie: 1. Przychody budżetu gminy ustala się w kwocie 8.006.944 zł z tego: - z kredytów bankach krajowych w kwocie 1.574.187 zł, - z pożyczek i kredytów preferencyjnych w kwocie 944.860 zł, - z prefinansowania ze środków pożyczki z budżetu państwa w kwocie 4.333.405 zł, - z wolnych środków na rachunku bieżącym budżetu w kwocie 1.104.492 zł. 2. Rozchody budżetu gminy ustala się w kwocie 4.195.634 zł z przeznaczeniem na: - spłatę rat pożyczek i kredytów preferencyjnych w kwocie 627.280 zł, - spłatę prefinansowania z budżetu państwa w kwocie 3.568.354 zł 3. Planowany deficyt budżetu w kwocie 3.811.310 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: - kredytów w kwocie 1.574.187 zł, - pożyczek i kredytów preferencyjnych w kwocie 367.580 zł, - prefinansowanie ze środków pożyczki z budżetu państwa w kwocie 765.051 zł, - wolnych środków na rachunku bieżącym w kwocie 1.104.492 zł. Zaciągnięte kredyty i pożyczki będą spłacone z dochodów własnych. 2. § 6 otrzymuje brzmienie:
a/. pokrycie występujących w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do łącznej kwoty 1.500.000 zł, b/. finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 3.811.310 zł c/. spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do kwoty 4.195.634 zł
a/. z tytułu finansowania wydatków na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych, o których mowa w załączniku Nr 11 do Uchwały „Wydatki* na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności (art. 184 ust. 1 pkt 6 ustawy o finansach publicznych)” b/. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w roku następnym do wysokości 1.500.000 zł
a/. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego do łącznej kwoty 1.500.000 zł, b/. dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, c/. przekazywania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków jednostek w ramach rozdziału klasyfikacji budżetowej, z wyłączeniem zmian na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatków majątkowych, d/. lokowania w trakcie realizacji czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych niż bank prowadzący obsługę budżetu. § 5. Wprowadza się § 7 o brzmieniu: „§ 7. Upoważnia się Kierowników zakładów budżetowych tj. Miejsko-Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Miejsko-Gminnego Przedszkola Samorządowego do dokonywania zmiany w planie finansowym zakładu innych niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych, pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia wpłat do budżetu, ani zwiększenia dotacji z budżetu. § 6. Dotychczasowy § 7 otrzymuje nr 8. §7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim.
|