Strona Główna  >  Władze i organizacja  >  Rada Miejska  >  Uchwały Rady Miejskiej  >  sesja w dn. 9 września 2004 r.  >  uchwała Nr XXII/155/04 dot. procedury uchwalania budżetu

Do poprzedniej strony


wersja do druku

uchwała Nr XXII/155/04 dot. procedury uchwalania budżetu


UCHWAŁA Nr XXII/155/04

Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim

z dnia 9 września 2004r.

 w sprawie: procedury uchwalania budżetu Gminy Nowogród Bobrzański  oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu                 ________________________________________________________________

            Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z póź. zm.) oraz art. 119-123 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 z póź. zm.) uchwala się co następuje:

§ 1

  1. W celu opracowania projektu budżetu Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego w terminie do 30 września wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy.
  2. Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego zobowiązuje Kierowników referatów i samodzielne stanowiska Urzędu Miejskiego oraz Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy do opracowania projektów dochodów i wydatków budżetowych, planowanych przychodów i wydatków zakładów budżetowych, środków specjalnych i gminnych funduszy celowych.
  3. Wycinkowe materiały  planistyczne opracowane przez Kierowników referatów /samodzielne stanowiska pracy/ i Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy są przekazywane Skarbnikowi Gminy nie później niż do dnia 15 października.
  4. Rady Sołeckie /samorządy mieszkańców/ mogą składać wnioski o dofinansowanie zadań bieżących z budżetu a także wnioskować o ujęcie w budżecie zadań inwestycyjnych i remontowych.

Wnioski o dofinansowanie zadań z budżetu Gminy Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego  przyjmuje tylko do 15 października.

  1. Projekt budżetu powinien być opracowany na podstawie:

1)      istniejącej w dniu 1 lipca roku poprzedzającego rok budżetowy sieci urządzeń i zadań finansowanych z budżetu z uwzględnieniem przewidywalnych zmian tych urządzeń do dnia 31 grudnia, roku w którym opracowany jest budżet oraz urządzeń przewidywanych do uruchomienia lub likwidacji w roku budżetowym objętym projektem,

2)      stanu organizacyjnego, cen, stawek podatkowych, taryf, opłat obowiązujących w dniu 1 lipca roku przedplanowanego z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie  z dniem 1 stycznia roku planowanego,

3)      stanu etatów na 1 lipca roku przedplanowanego oraz projektowanej liczby etatów na rok planowany,

4)      wynagrodzeń obowiązujących w roku przedplanowanym z przewidywanym w  roku planowanym średniorocznym wskaźnikiem wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej, a także przewidywanych do wypłat nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, rentowych, wzrostu dodatków do stażu pracy itp.,

5)      skutków finansowych w wyniku podjęcia aktów prawnych mających wpływ na przewidywane wykonanie budżetu roku przedplanowanego oraz planowanego.

6.      Na podstawie otrzymanych wycinkowych materiałów planistycznych zawierających: planowane dochody i wydatki jednostek budżetowych, planowane przychody i rozchody jednostek gospodarki pozabudżetowej, wykaz zadań inwestycyjnych i remontowych, otrzymanych wniosków o dofinansowanie jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu oraz z tyt. udziałów w dochodach budżetu państwa, planowanej subwencji ogólnej ustalonej przez Ministerstwo Finansów, przewidywanych dotacji celowych z budżetu państwa na zdania powierzone i zlecone Gminie z zakresu administracji rządowej ustalone przez Wojewodę lub innych dysponentów tych środków, a także planowanych dotacji celowych na realizację zadań przyjętych w ramach zawartych porozumień między jednostkami samorządów terytorialnych- Skarbnik Gminy opracowuje projekt budżetu. 

§ 2

Przewodniczący Rady Miejskiej po otrzymaniu projektu uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi kieruje go do wszystkich komisji stałych Rady Miejskiej w celu zaopiniowania oraz wyznacza termin sesji budżetowej.

§ 3

1.      Komisje analizują projekt budżetu i dokonują jego oceny. Swoje wnioski formułują na piśmie „w opinii dotyczącej projektu uchwały budżetowej”.

2.      Kierownicy Referatów /samodzielne stanowiska pracy/ Urzędu, Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy przedstawiają właściwym komisjom Rady na ich żądanie dodatkowe informacje i wyjaśnienia.

3.      Komisja Rady Miejskiej może wskazać na konieczność dokonania zmiany w opiniowanym przez siebie projekcie, wskazując nowe zadania, jednakże zobowiązana jest wskazać źródła jego sfinansowania.

§ 4

Opinie komisji przedkładane są Przewodniczącemu Rady Miejskiej co najmniej na 14 dni przed wyznaczonym terminem sesji budżetowej. Przewodniczący Rady Miejskiej przedkłada Burmistrzowi Nowogrodu Bobrzańskiego opinie komisji co najmniej na 8 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.

§ 5

Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego może na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji dokonać autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej.

§ 6

Porządek sesji budżetowej winien zawierać co najmniej następujące punkty:

1.      Odczytanie projektu uchwały budżetowej,

2.      Odczytanie opinii stałych komisji Rady Miejskiej,

3.      Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym projekcie budżetu,

4.      Stanowisko Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego w sprawie opinii i wniosków,

5.      Dyskusja i głosowanie nad projektem uchwały budżetowej. 

§ 7

1.      Projekt uchwały budżetowej winien zawierać w formie załączników następujące dane:

1)      plan dochodów budżetowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,

2)      plan wydatków budżetowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

a)            wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,

b)            planowanych dotacji z budżetu,

c)            wydatków na obsługę długu Gminy,

d)            wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę,

e)            wydatków majątkowych,

3)      wykaz zadań gospodarczych (inwestycje, remonty, modernizacje) finansowanych z udziałem środków budżetu Gminy, który winien zawierać:

a)      nazwę i lokalizację inwestycji /remontu/,

b)      ewentualne wyszczególnienie inwestorów i ich udziałów,

c)      całkowitą wartość kosztorysową,

d)      planowaną wielkość środków finansowych na realizację zadania w roku budżetowym oraz źródeł ich finansowania,

e)      dotychczas poniesione nakłady,

4)      wyodrębnione środki finansowe do dyspozycji jednostek pomocniczych Gminy- w układzie działowym,

5)      plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

6)      plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, środków specjalnych jednostek budżetowych,

7)      plany przychodów i wydatków gminnych funduszy celowych,

8)      plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami,

9)      plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań przejętych w ramach umów i porozumień zawartych pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego,

10)  informację o stanie mienia komunalnego wraz z wykazem nieruchomości planowanych do sprzedaży w roku objętym projektem budżetu.

2.      Projekt uchwały budżetowej powinien również zawierać:

1)       określoną kwotę rezerwy ogólnej, która nie może jednak przekroczyć wysokości 1% planowanych wydatków,

2)       określoną kwotę rezerwy celowej budżetu, która nie może jednak przekroczyć 5% planowanych wydatków budżetu.

3.      Uchwała budżetowa może również określać:

a)      upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w ustawie o finansach publicznych,

b)      upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego,

c)      upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do wprowadzenia w drodze Zarządzenia upoważnienia Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy do dokonywania zmian w planach wydatków jednostki w ramach tego samego rozdziału klasyfikacji za wyjątkiem zmiany planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych,

d)      upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do lokowania wolnych środków finansowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

4.      Jeśli budżet na dany rok wykazuje deficyt budżetowy- w projekcie uchwały budżetowej określa się źródła jego pokrycia

§ 8

Wydana przez Regionalna Izbę Obrachunkową opinia o przedłożonym projekcie budżetu Gminy nie wstrzymuje procedury uchwalania budżetu, jednakże Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego- w przypadku opinii negatywnej- zobowiązany jest przedstawić tę opinię Radzie na sesji budżetowej wraz z odpowiedzią na zarzuty izby.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowogrodu Bobrzańskiego.

§ 10

Traci moc Uchwała Nr XVI/101/2000  Rady Miasta i Gminy w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 14 września 2000r. w sprawie: procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy Nowogród Bobrzański oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim.

 

 


Wprowadzono:2004-09-15 09:46:32przezWanda Kwas
Zatwierdzono:2004-09-15 09:47:33przezWanda Kwas

Dziś jest: 2007-02-09 12:25 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.