Strona Główna  >  Władze i organizacja  >  Burmistrz  >  Zarządzenia burmistrza  >  Zarządzenia 2005 r.  >  Nr 0151/102/05 dot. Regulaminu komisji przetargowej

Do poprzedniej strony


wersja do druku

Nr 0151/102/05 dot. Regulaminu komisji przetargowej


    ZARZĄDZENIE NR 0151/ 102/2005

Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 listopada 2005 r.

w sprawie Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej powołanej do przeprowadzenia postępowania o udziale zamówienia publicznego w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 4 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 poz. 1591 tekst jednolity z późn. zmianami) oraz na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r., Nr 19, poz. 177) ustala się:

REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ 

§ 1. Regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji  przetargowej powołanej do przeprowadzenia postępowania o udziale zamówienia publicznego.

§ 2. 1. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o „Komisji”, należy przez to rozumieć Komisję Przetargową powołaną i działającą w oparciu o stosowne Zarządzenie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego. (wzór wg załącznika Nr 1)

2. Komisję obowiązują przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia   29 stycznia 2004 r. ( Dz. U. Nr 19, poz. 177), akty wykonawcze wydane na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego regulaminu.

3. Komisja powołana zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego rozpoczyna działalność z dniem jej powołania. Komisja działa w siedzibie Zamawiającego  w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim.

4. Skład Komisji Przetargowej proponuje Burmistrz lub upoważniona osoba. Burmistrz powołuje i odwołuje spośród członków  Komisji osoby pełniące funkcję Przewodniczącego oraz Sekretarza Komisji.

5. Ustala się następujący tryb pracy Komisji:

1) Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.

2) Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:

a)      odebranie oświadczeń członków Komisji o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy, oraz włączenie ich do dokumentacji postępowania o udziale zamówienia publicznego,

b)      niezwłoczne wyłączenie członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy, nie złożenia przez niego oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą

c)      wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji oraz ich prowadzenie,

d)      rozdzielenie pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,

e)      nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

f)        informowanie Burmistrza o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, w tym o wystąpieniu okoliczności powodujących wyłączenie członka Komisji,

g)      akceptacja przez podpisanie, protokołu wraz z załącznikami sporządzanych w trakcie postępowania,

h)      po zakończeniu prac Komisji przedłożenie Burmistrzowi protokołu postępowania o zamówienie publiczne do zatwierdzenia.

Obowiązkiem Sekretarza Komisji jest prowadzenie w sposób ciągły dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

6. Do zadań Komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy w szczególności:

1) otwarcie ofert,

2) ocena spełniania warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskowanie do Burmistrza                 o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i 2 oraz nie spełniających wymogów z art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy,

3) prowadzenie rokowań albo negocjacji z wykonawcami w sytuacji, gdy ustawa dopuszcza prowadzenie takich negocjacji albo rokowań,

4) wnioskowanie do Burmistrza o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych  w art. 89 ust. 1 ustawy,

5) ocena ofert nie podlegających odrzuceniu wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszeniu do udziału w postępowaniu albo zaproszeniu do składania ofert. W przypadku indywidualnej oceny oferty każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny. W przypadku zastosowania kryteriów opisanych wzorami matematycznymi Komisja sporządza zbiorcze zestawienie oceny ofert.

6) przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej bądź, w przypadkach określonych w art. 93 ust. 1 ustawy – propozycji unieważnienia postępowania,

7) przyjmowanie i analiza wnoszonych protestów wraz z przygotowaniem projektu odpowiedzi na protest,

8) sporządzenie odpowiedniej dokumentacji zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,

9) przedstawienie Burmistrzowi propozycji wyboru następnej spośród pozostałych złożonych ważnych ofert, która uzyskała najwyższą liczbę punktów w przypadku stwierdzenia że wykonawca, którego oferta została wybrana:

·        przedstawił w ofercie dane nieprawdziwe,

·        uchyla się od podpisania umowy lub

·        nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

7. W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja proponuje wybór tej oferty, która zawiera najniższą cenę.

8. W postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki Komisja przedstawia Burmistrzowi propozycje zawarcia umowy z wykonawcą, z którym były prowadzone rokowania.

9. Publiczne otwarcie ofert:

1) Przewodniczący Komisji przedstawi zebranym cel spotkania, skład Komisji Przetargowej, liczbę ofert złożonych w terminie wyznaczonym na składanie ofert, poda kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz odczyta nazwy                  i adresy wykonawców, których oferty zostały uznane za nieważne z powodu złożenia ich po wyznaczonym terminie,

2) Przewodniczący zwróci się do wykonawców z pytaniem, czy chcą złożyć oświadczenia przed otwarciem ofert. Ewentualne oświadczenia Sekretarz Komisji odnotowuje natychmiast w protokole postępowania.

3) Po otwarciu ofert Przewodniczący odczytuje, a Sekretarz Komisji odnotowuje na odpowiednim załączniku następujące dane zawarte w ofercie:

a) nazwę i adres wykonawcy,

b) cenę oferty,

c) inne dane, które wynikają z kryteriów wyboru oferty, w szczególności:

- termin wykonania,

- okres gwarancji,

- koszty budowy lub eksploatacji,

- warunki płatności, itp.

4) Niezwłocznie po zapoznaniu się Komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie Komisji, osoby  występujące w imieniu Zamawiającego oraz biegli (rzeczoznawcy), jeśli zostali powołani przez Zamawiającego, składają pisemne oświadczenia – na druku ZP-11- o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy.

5) Przewodniczący Komisji parafuje formularz ofertowy.

10. Ocena i porównywanie treści złożonych ofert.

1) W trakcie badania treści złożonych ofert pod względem spełnienia warunków i zasad określonych w ustawie, aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Komisja przeprowadzi następujące czynności;

a) ustali, które oferty odpowiadają warunkom i zasadom określonym w ustawie, aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

b) w oparciu o zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia Komisja dokona oceny spełnienia przez wykonawców wymaganych warunków,

c) w przypadku uznania, że przynajmniej jeden z wykonawców nie spełnia wymogów formalnych podmiotowych dopuszczających do udziału w postępowaniu, Komisja wypełni odpowiedni dokument (druk ZP13, ZP14, ZP15) – załącznik do protokołu postępowania,

d) w przypadku uznania przynajmniej jednej z ofert za nieważną z powodu błędów formalnych, Komisja wypełni odpowiedni dokument (druk ZP16) – załącznik do protokołu postępowania,

e) po przeprowadzeniu czynności, o których mowa w ppkt 10.1.b, 10.1.c i 10.1.d                                w przypadku stwierdzenia, iż którykolwiek z wykonawców kwalifikuje się do wykluczenia, Komisja przygotuje zawiadomienie o wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne zawierające uzasadnienie faktyczne i prawe, które po zatwierdzeniu przez Burmistrza niezwłocznie prześle wykluczonemu wykonawcy, oferty wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania zostaną odrzucone,

f) sprawdzi i ustali, czy oferty nie zawierają oczywistych pomyłek pisarskich i rachunkowych, a w przypadku ich stwierdzenia Komisja odnotuje rodzaj błędu na druku protokołu postępowania oraz powiadomi wszystkich wykonawców o dokonaniu korekty oczywistych pomyłek,

2) W trakcie oceny i porównania treści złożonych ofert Komisja przeprowadzi następujące czynności:

a) przygotuje zawiadomienie o odrzuceniu ofert kwalifikujących się do odrzucenia na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy, zawierające uzasadnienie faktyczne i prawne, i po zatwierdzeniu go przez Burmistrza, zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców o odrzuceniu ofert,

b) członkowie Komisji w oparciu o kryteria oceny i ich znaczenie przedstawione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dokonają oceny złożonych ofert i wyniki wraz z pisemnym uzasadnieniem indywidualnej oceny ofert wpiszą na odpowiednim załączniku do protokołu postępowania. W przypadku kryteriów opisanych wzorami Komisja sporządzi zbiorcze zestawienie oceny ofert, a pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny zostanie zastąpione pisemnym uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty,

c) wykorzystując wyniki indywidualnej oceny ofert (jeśli była wymagana) Sekretarz Komisji sporządzi streszczenie oceny i porównania ofert.

3) W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja proponuje wybór oferty zawierającej najniższą cenę.

4) W postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki Komisja przedstawia Burmistrzowi propozycję zawarcia umowy z wykonawcą, z którym były prowadzone negocjacje.

5) W przypadku odrzucenia wszystkich ofert Komisja zamieści uzasadnienie odrzucenia w protokole postępowania.

11.W przypadku wniesienia protestu Komisja zawiesi bieg terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu, chyba że wystąpią okoliczności określone w art. 182 ust. 3 ustawy.

1) O złożeniu protestu Komisja zawiadamia niezwłocznie wszystkich uczestników postępowania.

2) Protest na czynności podjęte przez zamawiającego bądź zaniechanie czynności przez zamawiającego Przewodniczący Komisji przekazuje, wraz ze stanowiskiem Komisji (projektem odpowiedzi na protest), do rozpatrzenia Burmistrzowi.

12. W przypadku udziału w pracach Komisji osób w charakterze biegłych lub rzeczoznawców Sekretarzowi Komisji odnotowuje ich dane w protokole postępowania. Osoby występujące w charakterze biegłych lub rzeczoznawców składają Przewodniczącemu Komisji pisemne oświadczenie o braku (lub zaistnieniu) okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy, wg wzoru ZP-11.

13. Na polecenie Burmistrza lub osoby upoważnionej Komisja powtarza unieważnioną czynność podjętą z naruszeniem prawa.

14. Po podpisaniu protokołu postępowania przez Komisję i jego zatwierdzeniu przez Burmistrza, Przewodniczący Komisji podaje wyniki postępowania do publicznej wiadomości oraz niezwłocznie powiadamia na piśmie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.              W zawiadomieniu przesyłanym wykonawcy, którego oferta została wybrana, podaje się również miejsce i termin zawarcia umowy.

15. Komisja zakończy swoją działalność w dniu podpisania umowy, po przesłaniu do publikacji ogłoszenia o wyniku postępowania według druku odpowiedniego ze względu na wartość zamówienia.

§ 3. Zobowiązuje się wszystkich pracowników do zapoznania z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

§ 4. Nadzór nad wprowadzeniem w życie Regulaminu powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 5. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje na czas nieokreślony.

§ 6. Traci moc zarządzenie nr 0151/2/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia  3 stycznia 2005 r.

Załącznik nr 1

do Zarządzenia Nr 0151/102/2005

Burmistrza Nowgorodu Bobrzańskiego

z dnia 7 listopada 2005 r. 

Zarządzenie Nr ……………………..

Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia ………………… 2005r.

W sprawie: powołania składu Komisji Przetargowej do oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert 

Nr sprawy …………….

Na podstawie art. 19 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 z 2004 r. poz. 177) wyznaczam do oceny złożonych ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o zamówienie publiczne dot.:

………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………… 

w składzie:

1/ przewodniczący: ………………………………………………

2/ sekretarz: ………………………………………………………

3/ członkowie …………………………………………………….

                        ………………………………………………………

                        ………………………………………………………

4/ osoby zastępujące członków komisji wymienionych powyżej, w razie ich nieobecności:

                        …………………………………………………….

                        …………………………………………………….

                        ……………………………………………………. 

Zadania komisji określa regulamin pracy komisji przetargowej.

Komisja rozpocznie pracę z dniem powołana.

Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy.

                                                                                                                       Zatwierdzam

 

                                                                                                   

 

 


Wprowadzono:2005-12-02 11:14:06przezWanda Kwas
Zatwierdzono:2005-12-02 11:14:41przezWanda Kwas

Dziś jest: 2007-02-09 12:40 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.