Strona Główna  >  Władze i organizacja  >  Burmistrz  >  Zarządzenia burmistrza  >  Zarządzenia 2005 r.  >  Nr 0151/111/05 dot. ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzedzie Miejskim

Do poprzedniej strony


wersja do druku | archiwum

Nr 0151/111/05 dot. ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzedzie Miejskim


Zarządzenie Nr 0151/111/05

Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego

z dnia 30 listopada 2005 r.

wsprawie: ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zmianami) w związku z art. 3 a ust.2 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1593 ze zmianami) zarządzam co następuje:

§ 1. Wprowadzam regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim – stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 2. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam sekretarzowi gminy

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 30 listopada 2005 r.

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 0151/111/05 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego

Regulamin naboru na wolne

stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim

w Nowogrodzie Bobrzańskim

Rozdział I

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze

 Celem procedury jest zagwarantowanie równego dostępu do stanowisk pracy, weryfikacja kandydatów na pracowników w oparciu o kryterium fachowości.

Właścicielem procedury jest Urząd Miejski w Nowogrodzie Bobrzańskim reprezentowany przez Sekretarza.

Wszystkie osoby składające w procedurze naboru otrzymują informację o wynikach naboru wraz z podziękowaniem za udział.

1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje burmistrz, opierając się na informacjach stanowiska d/s kadr o wakującym stanowisku lub kadry kierowniczej w przypadku zmiany przepisów prawnych wprowadzających nowe zadania do realizacji oraz innych okoliczności wymienionych we wniosku.

2. Wniosek wymieniony w pkt.1, powinien być przekazany z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu Urzędu.

3. Wniosek o przyjęciu nowego pracownika stanowi załącznik nr 1.

4. Wnioskujący jest zobligowany do przedłożenia do akceptacji burmistrzowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.

5. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 4, zawiera:

a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego je,

b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,

c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,

d) określenie odpowiedzialności,

e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

f)  koszt zatrudnienia pracownika.

6. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda burmistrza powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

7. Formularz opisu stanowiska pracy stanowi załącznik nr 2.

Rozdział II

Powołanie komisji rekrutacyjnej

1. Komisję rekrutacyjną powołuje burmistrz.

2. W skład komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:

a) burmistrz lub osoba przez niego upoważniona,

b) wnioskujący o zatrudnienie nowej osoby lub osoba przez niego upoważniona,

c) inspektor d/s kadr, będący jednocześnie sekretarzem komisji.

3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

Rozdział III

Etapy naboru

1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.

4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

5. Selekcja końcowa kandydatów:

a) test kwalifikacyjny

b) rozmowa kwalifikacyjna

6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

8. Ogłoszenie wyników naboru.

Rozdział IV

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obowiązkowo w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicach informacyjnych w siedzibie i przed Urzędem.

2. Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, między innymi:

a) w prasie,

b) urzędzie pracy,

c) tablicach ogłoszeniowych na terenie Gminy,

3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

a) nazwę i adres jednostki,

b) określenie stanowiska urzędniczego,

c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędnie, a które dodatkowe,

d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

e) wskazanie wymaganych dokumentów,

f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicach ogłoszeń przez 14 dni kalendarzowych.

5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 3.

Rozdział V

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicach ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie.

2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

a) list motywacyjny,

b) życiorys – Curriculum Vitae,

c) kserokopie świadectw pracy,

d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

f) referencje,

g) oryginał kwestionariusza osobowego.

3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze i tylko w formie pisemnej.

4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną,z wyjątkiem opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (ustawa z 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym Dz.U. z 2001 r. nr 130, poz. 1450).

5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.

Rozdział VI

Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych

1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja rekrutacyjna.

2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.

3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.

Rozdział VII

Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne

1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborzei wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

2. Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIPdo momentu ogłoszenia ostatecznych wyników wyboru.

4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.

5. Wzór w/w listy stanowi załącznik nr 4.

Rozdział VIII

Końcowa selekcja kandydatów

1. Na selekcję końcową kandydatów składają się:

a) test kwalifikacyjny,

b) rozmowa kwalifikacyjna.

2. Test kwalifikacyjny:

a) Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy,

b) test opracowuje każdorazowo osoba wnioskująca wymieniona w pkt. 1 Rozdziału 1, w uzgodnieniu z sekretarzem Gminy,

c) każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową od 0 do 5.

3. Rozmowa kwalifikacyjna.

a) Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktuz kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

b) Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

posiadaną wiedzę na temat Urzędu, w którym ubiega się o stanowisko,

obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,

cele zawodowe kandydata.

c) Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja rekrutacyjna.

d) Każdy członek komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

Rozdział IX

Ogłoszenie wyników

1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.

2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.

Rozdział X

Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy

1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

2.Protokół zawiera w szczególności:

a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

b) informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.

3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5.

Rozdział XI

Informacja o wynikach naboru

1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

2. Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:

a) nazwę i adres jednostki,

b) określenie stanowiska urzędniczego,

c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,

d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.

3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicach ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.

4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.

5 . Wzór informacji o wynikach wyboru stanowią załączniki nr 6 i nr 6a do niniejszego zarządzenia.

Rozdział XII

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.

3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.


Wprowadzono:2006-02-07 07:31:56przezWanda Kwas
Zatwierdzono:2006-02-07 07:32:35przezWanda Kwas

Dziś jest: 2007-02-09 12:40 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.