Strona Główna  >  Władze i organizacja  >  Burmistrz  >  Zarządzenia burmistrza  >  Zarządzenia 2005 r.  >  Nr 0151/90/05 w sprawie ustalenia procedur wydatkowania środków publicznych

Do poprzedniej strony


wersja do druku

Nr 0151/90/05 w sprawie ustalenia procedur wydatkowania środków publicznych


Zarządzenie Nr 0151/90/2005

Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego

z dnia 07. 10. 2005 r.

 

w sprawie: ustalenia procedur wydatkowania środków publicznych

Na podstawie art. 30 ust 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142 poz. 1591 tekst jednolity z 2001 r. z późn. zmianami), art. 28 ustawy z dnia   26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz.148 ze zm.) zarządzam, co następuje: 

I Postanowienie ogólne 

§ 1.  Wprowadzam procedury związane z wydatkowaniem środków publicznych                  na zakup dostaw, usług i robót budowlanych dokonywanych na cele i w wysokościach ustalonych w uchwale budżetowej Gminy Nowogród Bobrzański oraz w planie finansowym jednostek organizacyjnych w zakresie:

  1. wydatków podlegających ustawie z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 z późn. zmianami)
  2. wydatków, do których nie stosuje się procedur określonych w w. ustawą.

§ 2. 1.  Wydatkowanie środków publicznych jest realizowane po przeprowadzeniu analizy  wydatkowania zgodnie z:

      a)  zasadą celowości – tj. działalności zmierzającej do realizacji zamierzonego celu,

      b)  zasadą gospodarności – tj. działalności racjonalnej i oszczędnej,

      c)  zasadą legalności – tj. działalności zgodnej z prawem,

z uwzględnieniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów przynoszących wymierne korzyści zamawiającemu z zachowaniem zasad konkurencyjności.

2.      Wydatkowanie środków publicznych dokonywane jest wyłącznie według procedur określonych Prawem zamówień publicznych oraz procedur określonych niniejszym zarządzeniem.

§ 3. Zarządzenie stosują odpowiednio pracownicy Urzędu, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych gminy.

II Udzielanie zamówień publicznych o wartości do 6.000 EURO

§  4.  W odniesieniu do wydatków, których wartość nie przekracza 6.000 EURO wyrażonych w złotych należy stosować zasady określone w §2 zarządzenia.

§ 5. Celem udokumentowania udzielenia zamówienia publicznego wydatków do 6.000 EURO, liczonych według średniego kursu EURO określonego przez Prezesa Rady Ministrów, ustala się dwa tryby postępowania:

I Tryb

  1. dopuszcza się możliwość dokonania wydatku nie przekraczającego 5.000 PLN rocznie na zakup towarów i usług w przypadkach uzasadnionych koniecznych potrzeb,            z zachowaniem zasady rozeznania rynku i konkurencyjności, bez stosowania pisemnego zlecenia i procedury określonej dla trybu I pkt.2). Uzasadnienie dokonania wydatku sporządza się na dokumencie finansowym (faktura VAT, rachunek) w formie szczegółowego opisu,
  2. wydatki powyżej 5.000 PLN a nie przekraczające 10.000 PLN rocznie ponoszone       na zamówienia typowe, rodzajowe nie wymagają formy pisemnej umowy i udzielane mogą być w formie pisemnego zlecenia (zamówienia) zarejestrowanego zgodnie         z jednolitym rzeczowym wykazem akt na merytorycznym stanowisku:

a)      udzielenie zamówienia powyżej 5.000 PLN a nie przekraczające 10.000 PLN wymaga przeprowadzenia rozeznania wśród co najmniej dwóch potencjalnych oferentów,

b)      udokumentowanie udzielenia zamówienia powyżej 5.000 PLN następuje według wzoru – stanowiącego załącznik  Nr 1 do zarządzenia,

c)      Kierownik jednostki zatwierdza wybór oferenta na protokole oraz podpisuje zlecenie.

II Tryb

1.          Wydatki powyżej 10.000 PLN rocznie wymagają przeprowadzenia pisemnych rokowań lub zebrania ofert cenowych z co najmniej dwoma oferentami, z zapewnieniem zasad konkurencyjności:

 - oferty cenowe zawierać muszą datę ich złożenia, nazwę oferenta wraz z jego podpisem.

     2.    W przypadku awarii i innych zdarzeń losowych zamówienie udzielane może być  według trybu określonego dla zamówień do 10.000.PLN. 

§ 6. 1. Udzielenie zamówienia powyżej 10.000 PLN następuje na wniosek osoby proponującej dokonanie wydatku według ustalonego wniosku stanowiącego załącznik Nr 2    do zarządzenia.

      2.  Udzielenie zamówienia wymaga formy pisemnej umowy.

§ 7. Rejestr wydatków do 6.000 w formie zleceń, umów, o których mowa w §9 dokonywanych w poszczególnych trybach prowadzą pracownicy samodzielnych stanowisk, zgodne z jednolitym rzeczowym wykazem akt.

III Udzielanie zamówień publicznych powyżej 6.000 EURO 

§  8.  1. Wydatkowanie środków publicznych, o których mowa w §1 ust 1 następuje zgodnie           z harmonogramem wydatków, przygotowanym przez pracowników merytorycznych.

  2.   Harmonogram przygotowany ma być i przedłożony do zatwierdzenia Kierownikow jednostki w terminie 30 dni od daty uchwalenia budżetu Gminy na dany rok budżetowy.

§ 9. 1. W zakresie wydatków powyżej 6.000 EURO podlegających ustawie Prawo zamówień publicznych podejmuje się wstępne czynności przygotowawcze polegające na przygotowaniu przez, samodzielne stanowiska, zgodnie z harmonogramem wydatków wniosku                      o zatwierdzenie postępowania o udzieleniu zamówienia publicznego określającego                 w szczególności przedmiot zamówienia, wartości zamówienia i proponowany tryb postępowania wraz z jego uzasadnieniem.

      2.   Podejmowane czynności przygotowawcze podlegają sprawdzeniu przez Skarbnika Gminy (Głównego Księgowego jednostki) w zakresie zgodności z planem  finansowym.

      3.   Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 10. Celem wdrożenia procedur Prawa zamówień publicznych przekazuje się pracownikowi odpowiedzialnemu w jednostce za ich nadzór najpóźniej w dniu ustalonym w harmonogramie wydatków:

1.   wniosek zatwierdzony przez Kierownika jednostki

2.   opis przedmiotu zamówienia bądź poszczególnych jego części, 

§ 11. Zamówienia publiczne powyżej 6.000 EURO rejestrowane są przez pracowników w rejestrze zamówień, zgodnie z klasyfikacją jednolitego rzeczowego wykazu akt.

IV Postanowienia końcowe 

§ 12. Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikom Urzędu, dyrektorom i kierownikom jednostek organizacyjnych gminy.

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§ 14. Traci moc zarządzenie Nr 0151/1/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 03.01.2005 r.

                                                Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 0151/90/2005

                    Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005 r. 

Osoba

realizująca postępowanie

Imię i nazwisko

 

…………………………………….                                     ……………………………..

                                                                                                                            (data)

 

PROTOKÓŁ UDOKUMENTOWANIA POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE

ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO O WARTOŚCI DO 10.000 PLN NETTO

  

1. Przedmiotem Zamówienia jest …………………………………………………………….

    ……………………………………………………………………………………………

(wpisać przedmiot zamówienia)

 

2. Z uwagi na fakt, iż wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty

 6 000 EURO, postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

 Prawo Zamówień Publicznych ( art. 4 pkt 8 ).

 

3. W dniu……………….r. zwrócono się telefonicznie/pisemnie* do ……………. niżej

 wymienionych potencjalnych oferentów z zapytaniem czy mogą zrealizować 

    przedmiotowe zamówienie.

     ………………………………………………………………………………......................

          ……………………………………………………………………………………...............

          ……………………………………………………………………………………...............

(podać nazwę i adresy oferentów)

 

4. Uzyskano następujące informacje dotyczące przedmiotu zamówienia

     (cena oraz inne istotne elementy np. jakość, estetyka, nazwa producenta itp.)

    ……………………………………………………………………………………...............

    ……………………………………………………………………………………...............

    ……………………………………………………………………………………...............

 

5. W wyniku dokonanego rozpoznania rynku zdecydowano, że przedmiotowe

    zamówienie udzielone zostanie ……………………………………………………………

    ……………………………………………………………………………………...............

( wpisać nazwę i adres podmiotu, któremu udzielono zamówienia)

    za cenę:

              netto …………………………………………………….. zł

              brutto (w tym podatek VAT) …………………………… zł

                                          Postępowanie prowadził …………………………………

                                                                              (imię i nazwisko, podpis)

………………………………………….

Sprawdzono pod względem finansowym

                                                             Zatwierdził

 

                                                              ……………………………………………..

                                                                       (data i podpis kierownika jednostki organizacyjnej)

                                                             lub osoby upoważnionej

* niepotrzebne skreślić

                                                                                                                                            Załącznik Nr 4 do zarządzenia Nr 0151/90/2005

Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005r.

 

                                            Rejestr

                                zamówień publicznych

                    

                ………………………………………………

                                                ( Nazwa jednostki)

 

Lp.

Numer ewidencyjny zamówienia

Data rozpoczęcia postępowania

Przedmiot zamówienia publicznego

Tryb udzielenia zamówienia

Wartość szacunkowa zamówienia

Wybrany dostawca lub wykonawca (nazwa, adres)

Cena oferowana brutto

Numer umowy

Uwagi

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 0151/90/2005

                                        Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005 r.

 

Osoba

realizująca postępowanie

imię i nazwisko……………………………………

Nr sprawy ………………...                      

                                                                WNIOSEK

z dnia ……………. r.

w sprawie zatwierdzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie podlegającego ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych art. 4 pkt 8.

powyżej 10 000 PLN – do 6 000 EURO netto

 

1) Przedmiot zamówienia:             szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

    ……………………………………………………………………...

 

 

2) Szacunkowa wartość zamówienia

    netto:…………….. zł

równowartość w EURO według Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 marca 2004 r. Dz.U. z 12 marca 2004 r. Nr 40, poz. 356 (4,0468 zł/EURO):……………..EURO

narzut z tytułu podatku VAT ……. %, kwota podatku VAT: ………………….. zł

brutto: ……..........zł

na podstawie: ………………………………………………

Osoba dokonująca ustalenia wartości zamówienia:          …………………………………

                                                                                                        imię i nazwisko, podpis

 

3) Termin wykonania zamówienia:……………………………….

4) Proponowane kryteria:

    ………………………               waga ………………

    ………………………               waga ………………

 

 

                                                                        Podpis wnioskodawcy

 

                                                                          ……………………………………..

                                                                                        imię i nazwisko

Sprawdził pod względem zgodności

              z Ustawą P.Z.P.

……………………………………                            …………………………………..

             imię i nazwisko osoby                                                     sprawdzono pod względem zgodności

                                                                                                                     z planem finansowym

                                                                       

                                                                                                                       Zatwierdzam

 

                                                                              …………………………………......

                                                                                            podpis kierownika jednostki organizacyjnej

 

 

* niepotrzebne skreślić

 

 

                                                      Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 0151/90/2005

                                        Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005 r.

 

Osoba

realizująca postępowanie

imię i nazwisko……………………………………

Nr sprawy …………………          

WNIOSEK

w sprawie zatwierdzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego  powyżej 6 000 EURO

z dnia …………….r.

 

1) Przedmiot zamówienia: oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): …

    szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

    ……………………………………………………………………

 

 

2) Szacunkowa wartość zamówienia

    netto:…………….. zł

równowartość w EURO według Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 marca 2004 r. Dz.U. z 12 marca 2004 r. Nr 40, poz. 356 (4,0468 zł/EURO):……………..EURO

narzut z tytułu podatku VAT ……. %, kwota podatku VAT: ………………….. zł

brutto: ……….......zł

na podstawie: ………………………………………………

Osoba/osoby* dokonująca ustalenia wartości zamówienia:  

                                                                                           …………………………………

                                                                                                        imię i nazwisko, podpis

 

3) Tryb postępowania: …………………………………………………………………

     Podstawa prawna: …………………………………………………………………..

 

4) Uzasadnienie proponowanego trybu:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* niepotrzebne skreślić

 

5) Termin składania ofert: ……………………….

6) Termin wykonywania zamówień: …………………………

7) Proponowane kryteria:

 

    ……………………….                      waga ……………

    ……………………….                      waga ……………

    ……………………….                      waga …………....

 

 

                

                                                              Podpis wnioskodawcy

 

 

                                                                      ……………………………………..

                                                                                    imię i nazwisko

 

 

 

 

 

                                                                                          …………………………………………….

                                                                                       Sprawdzono pod względem zgodności

                                                                                         z planem finansowym

   

 

 

 

 

                                                                Zatwierdzam

 

 

                                                               ………………………………………

                                                                           podpis kierownika jednostki organizacyjnej

                                                                        lub osoby upoważnionej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wprowadzono:2005-10-13 13:40:24przezWanda Kwas
Zatwierdzono:2005-10-13 13:42:07przezWanda Kwas

Dziś jest: 2007-02-09 12:40 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.