Wersja do drukuNr XXXVIII/265/06UCHWAŁA Nr XXXVIII/265/06 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 30 marca 2006 r. w sprawie: określenia zasad udzielania dotacji z gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na budowę przydomowych (przyzagrodowych) oczyszczalni ścieków. ___________________________________________________________________ Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 406, pkt.12, art. 408 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.) oraz art. 176 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) uchwala się co następuje: § 1. Właścicielom nieruchomości z zastrzeżeniem ust. 2 może być udzielona dotacja na dofinansowanie budowy przydomowych (przyzagrodowych) oczyszczalni ścieków ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 2. O dotację nie mogą ubiegać się właściciele nieruchomości dla których w gminnym programie ochrony środowiska zaplanowano budowę kanalizacji sanitarnej. § 2. 1. Osoby zainteresowane dofinansowaniem winny złożyć wniosek do Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego. 2. Określa się następujące terminy składania wniosków: 1) w 2006 roku – do 30 czerwca 2) w latach następnych do 15 października roku poprzedzającego przeprowadzenie prac 3. Wzór wniosku określa załącznik Nr 1 do uchwały. § 3. 1. Wnioski rozpatruje i ocenia Komisja powołana przez Burmistrza. 2. Decyzję o dofinansowaniu podejmuje Burmistrz. 3. Decyzja o przyznanie dotacji nie stanowi przedmiotu decyzji administracyjnej. § 4. Wysokość środków przeznaczonych na dotację ustalana jest corocznie w planie finansowym Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stanowiącym załącznik do uchwały budżetowej. § 5. Dotacja może być udzielona do wysokości 50 % nakładów koniecznych na wykonanie zadania, jednak nie więcej niż 3.000 zł. § 6. 1. Środki finansowe przekazywane będą na podstawie zawartych umów. 2. Umowa o udzielenie dotacji powinna w szczególności zawierać: 1) opis zadania i termin jego wykonania, 2) wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb jej przekazania, 3) tryb kontroli wykonania zadania, 4) sposób rozliczenia, 5) wysokość wkładu własnego 6) warunki wypowiedzenia umowy § 7. Dotacja zostanie przekazana po przedstawieniu: 1) oryginałów faktur (rachunków) dotyczących zrealizowanego zadania, 2) protokołu odbioru końcowego przez uprawnione organy. § 8. Zgodnie z regulaminem organizacyjnym Urzędu Miejskiego – odpowiednie stanowisko pracy prowadzi rejestr udzielonych dotacji, który zawiera: 1) imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres osoby, której przyznano dotację, 2) data zawarcia umowy, 3) wysokość udzielonej dotacji, 4) termin zakończenia zadania. § 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim. Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXVIII/265/06 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzański z dnia 30 marca 2006r. Nowogród Bobrz. …………………… ........................................................ /Nazwisko i Imię/ ...................................... ....................................... Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego /adres zamieszkania/ ul. Słowackiego 11 66-010 Nowogród Bobrzański Wniosek Niniejszym zwracam się z prośbą o dofinansowanie budowy przydomowej (zagrodowej) oczyszczalni ścieków w miejscowości ………………………………………….. ulica ………………………….. nr ……… nr działki ……………będącą moją własnością. Oczyszczalnia ścieków obsługiwać będzie budynki mieszkalne, usługowo – produkcyjne, rolnicze* będące własnością …………………………………………………………………… położone na działkach nr ……………………………….. . Wnioskowana kwota dofinansowania ……………. zł. słownie: ……………………………… Uzasadnienie W roku ………… planuję przystąpić do budowy przydomowej (zagrodowej) oczyszczalni ścieków. Aktualnie posiadam następujące dokumenty: – projekt budowy – uprawnienia do wykonania prac zgodnie z ustawą prawo budowlane – kalkulację kosztów – ……………………………….. – ………………………………... Całkowity koszt budowy wyniesie …………….. zł. Termin zakończenia budowy przekazania (przyjęcia) do użytkowania dnia …………………. roku. ……………………………………… czytelny podpis wnioskodawcy * niepotrzebne skreślić
|