Do poprzedniej strony |
uchwała Nr XXII/155/04 dot. procedury uchwalania budżetu
UCHWAŁA Nr XXII/155/04 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 9 września 2004r. Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z póź. zm.) oraz art. 119-123 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 z póź. zm.) uchwala się co następuje: § 1
Wnioski o dofinansowanie zadań z budżetu Gminy Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego przyjmuje tylko do 15 października.
1) istniejącej w dniu 1 lipca roku poprzedzającego rok budżetowy sieci urządzeń i zadań finansowanych z budżetu z uwzględnieniem przewidywalnych zmian tych urządzeń do dnia 31 grudnia, roku w którym opracowany jest budżet oraz urządzeń przewidywanych do uruchomienia lub likwidacji w roku budżetowym objętym projektem, 2) stanu organizacyjnego, cen, stawek podatkowych, taryf, opłat obowiązujących w dniu 1 lipca roku przedplanowanego z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku planowanego, 3) stanu etatów na 1 lipca roku przedplanowanego oraz projektowanej liczby etatów na rok planowany, 4) wynagrodzeń obowiązujących w roku przedplanowanym z przewidywanym w roku planowanym średniorocznym wskaźnikiem wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej, a także przewidywanych do wypłat nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, rentowych, wzrostu dodatków do stażu pracy itp., 5) skutków finansowych w wyniku podjęcia aktów prawnych mających wpływ na przewidywane wykonanie budżetu roku przedplanowanego oraz planowanego. 6. Na podstawie otrzymanych wycinkowych materiałów planistycznych zawierających: planowane dochody i wydatki jednostek budżetowych, planowane przychody i rozchody jednostek gospodarki pozabudżetowej, wykaz zadań inwestycyjnych i remontowych, otrzymanych wniosków o dofinansowanie jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu oraz z tyt. udziałów w dochodach budżetu państwa, planowanej subwencji ogólnej ustalonej przez Ministerstwo Finansów, przewidywanych dotacji celowych z budżetu państwa na zdania powierzone i zlecone Gminie z zakresu administracji rządowej ustalone przez Wojewodę lub innych dysponentów tych środków, a także planowanych dotacji celowych na realizację zadań przyjętych w ramach zawartych porozumień między jednostkami samorządów terytorialnych- Skarbnik Gminy opracowuje projekt budżetu. § 2 Przewodniczący Rady Miejskiej po otrzymaniu projektu uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi kieruje go do wszystkich komisji stałych Rady Miejskiej w celu zaopiniowania oraz wyznacza termin sesji budżetowej. § 3 1. Komisje analizują projekt budżetu i dokonują jego oceny. Swoje wnioski formułują na piśmie „w opinii dotyczącej projektu uchwały budżetowej”. 2. Kierownicy Referatów /samodzielne stanowiska pracy/ Urzędu, Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy przedstawiają właściwym komisjom Rady na ich żądanie dodatkowe informacje i wyjaśnienia. 3. Komisja Rady Miejskiej może wskazać na konieczność dokonania zmiany w opiniowanym przez siebie projekcie, wskazując nowe zadania, jednakże zobowiązana jest wskazać źródła jego sfinansowania. § 4 Opinie komisji przedkładane są Przewodniczącemu Rady Miejskiej co najmniej na 14 dni przed wyznaczonym terminem sesji budżetowej. Przewodniczący Rady Miejskiej przedkłada Burmistrzowi Nowogrodu Bobrzańskiego opinie komisji co najmniej na 8 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej. § 5 Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego może na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji dokonać autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej. § 6 Porządek sesji budżetowej winien zawierać co najmniej następujące punkty: 1. Odczytanie projektu uchwały budżetowej, 2. Odczytanie opinii stałych komisji Rady Miejskiej, 3. Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym projekcie budżetu, 4. Stanowisko Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego w sprawie opinii i wniosków, 5. Dyskusja i głosowanie nad projektem uchwały budżetowej. § 7 1. Projekt uchwały budżetowej winien zawierać w formie załączników następujące dane: 1) plan dochodów budżetowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej, 2) plan wydatków budżetowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem: a) wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, b) planowanych dotacji z budżetu, c) wydatków na obsługę długu Gminy, d) wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę, e) wydatków majątkowych, 3) wykaz zadań gospodarczych (inwestycje, remonty, modernizacje) finansowanych z udziałem środków budżetu Gminy, który winien zawierać: a) nazwę i lokalizację inwestycji /remontu/, b) ewentualne wyszczególnienie inwestorów i ich udziałów, c) całkowitą wartość kosztorysową, d) planowaną wielkość środków finansowych na realizację zadania w roku budżetowym oraz źródeł ich finansowania, e) dotychczas poniesione nakłady, 4) wyodrębnione środki finansowe do dyspozycji jednostek pomocniczych Gminy- w układzie działowym, 5) plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, 6) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, środków specjalnych jednostek budżetowych, 7) plany przychodów i wydatków gminnych funduszy celowych, 8) plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, 9) plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań przejętych w ramach umów i porozumień zawartych pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego, 10) informację o stanie mienia komunalnego wraz z wykazem nieruchomości planowanych do sprzedaży w roku objętym projektem budżetu. 2. Projekt uchwały budżetowej powinien również zawierać: 1) określoną kwotę rezerwy ogólnej, która nie może jednak przekroczyć wysokości 1% planowanych wydatków, 2) określoną kwotę rezerwy celowej budżetu, która nie może jednak przekroczyć 5% planowanych wydatków budżetu. 3. Uchwała budżetowa może również określać: a) upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w ustawie o finansach publicznych, b) upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego, c) upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do wprowadzenia w drodze Zarządzenia upoważnienia Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy do dokonywania zmian w planach wydatków jednostki w ramach tego samego rozdziału klasyfikacji za wyjątkiem zmiany planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych, d) upoważnienie Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego do lokowania wolnych środków finansowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu. 4. Jeśli budżet na dany rok wykazuje deficyt budżetowy- w projekcie uchwały budżetowej określa się źródła jego pokrycia § 8 Wydana przez Regionalna Izbę Obrachunkową opinia o przedłożonym projekcie budżetu Gminy nie wstrzymuje procedury uchwalania budżetu, jednakże Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego- w przypadku opinii negatywnej- zobowiązany jest przedstawić tę opinię Radzie na sesji budżetowej wraz z odpowiedzią na zarzuty izby. § 9 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowogrodu Bobrzańskiego. § 10 Traci moc Uchwała Nr XVI/101/2000 Rady Miasta i Gminy w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 14 września 2000r. w sprawie: procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy Nowogród Bobrzański oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. § 11 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim.
|