Strona Główna  >  Budżet gminy  >  Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2005 r.

Do poprzedniej strony


zał. nr 1

zał. nr 2

zał. nr 3

zał. nr 4

zał. nr 5

zał. nr 6

zał. nr 7

zał. nr 8

zał. nr 9

zał. nr 10

zał. nr 11

wersja do druku

Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2005 r.


I. INFORMACJE OGÓLNE O WYKONANIU BUDŻETU GMINY ZA 2005 ROK

Budżet Gminy Nowogród Bobrzański na rok 2005 został uchwalony przez Radę Miejską w dniu 16 grudnia 2004 roku Uchwałą Nr XXIV/177/04. Po stronie dochodów zaplanowano kwotę 14.531.849 zł, a po stronie wydatków kwotę 18.269.988 zł.

W trakcie roku budżetowego w wyniku wprowadzonych zmian budżetu tj. 8- Uchwałami Rady Miejskiej i 11- Zarządzeniami Burmistrza: plan dochodów wyniósł – 18.900.284 zł., a wydatków – 19.996.244 zł

Zmiany w planie dochodów i wydatków wynikały głównie: dotacji celowych na zadania zlecone (zwiększone wypłaty świadczeń rodzinnych), zadania własne (realizacja Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”), zwiększenia subwencji oświatowej (z tytułu prowadzenia klas sportowych, nauczania indywidualnego, zajęć dla mniejszości narodowych, remonty), i środków otrzymanych na podstawie zawieranych umów i porozumień (m.in. na realizację programów ze środków funduszy strukturalnych, PHARE CBC, SAPARD, PROGRAM „MŁODZIEŻ”).

II. REALIZACJA DOCHODÓW BUDŻETOWYCH – część tabelaryczna została przedstawiona w załączniku Nr 1

1. Dochody na plan 18.900.284 zł., wykonano 19.086.064 zł. tj. 100,98%

a) Dochody wyższe od planowanych osiągnięto m.in. z tytułu:

- gospodarki gruntami i nieruchomościami o 20.385 zł,

- wpływów z podatku od nieruchomości od osób prawnych o 53.875 zł,

- wpływów z podatku leśnego od osób prawnych o 16.723 zł,

- wpływów z podatku od nieruchomości od osób fizycznych o 34.001 zł,

- podatku od środków transportowych od osób fizycznych o 14.345 zł.

Wpływy dochodów z powyższych tytułów miały miejsce w ostatnich dniach 2005 roku, a wynikały głównie z prowadzonych postępowań egzekucyjnych.

Natomiast przekroczenie planu dochodów z tytułu:

- podatku od spadków i darowizn od osób fizycznych o 6.049 zł,

- podatku od czynności cywilnoprawnych od osób fizycznych o 15.146 zł,

- podatku dochodowego od osób fizycznych o 58.635 zł,

- podatku dochodowego od osób prawnych o 16.873 zł,

było „miłym” zaskoczeniem, gdyż w poprzednich latach zazwyczaj występowało niedoszacowanie w tych kategoriach; również symulacja za trzy kwartały 2005 roku nie dawała podstaw do zwiększenia dochodów z w/w wpływów. Nadmienić należy, ze Gmina nie ma możliwości dokładnej oceny dochodów z omawianych podatków, ponieważ ich realizacja odbywa się za pośrednictwem Urzędów Skarbowych i Ministerstwa Finansów.

Odchylenia na „in minus” nie miały istotnego znaczenia na poziom wykonania planu dochodów.

Nie wykonanie planu dotacji w wys. 57.096 w dziale POMOC SPOŁECZNA, wynikało z dokonanych zwrotów i blokady środków przez Wojewodę w grudniu 2005 roku, ze względu na pełne pokrycie potrzeb osób spełniających kryteria do otrzymania świadczeń.

2. W realizacji dochodów istotne znaczenie miało pozyskanie środków z poniżej wyszczególnionych tytułów:

a) Środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – 1.610.977 zł,

- budowa drogi ul. Grunwaldzkiego - Marcinkowskiego w Nowogrodzie Bobrzańskim (Program ZPORR) – 503.899 zł,

- budowa Szkoły Podstawowej w Niwiskach (Program ZPORR) – 876.090 zł,

- budowa kanalizacji sanitarnej ul. Leśna w Nowogrodzie Bobrzańskim (Program ZPORR) – 230.988 zł;

b) Specjalnego Programu Akcesyjnego na Rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (SAPARD) – 363.800 zł ( w tym: środki z Unii Europejskiej – 272.850 zł i środki krajowe – 90.950 zł),

- budowa kanalizacji sanitarnej ul. Kościuszki, Lipowa w Nowogrodzie Bobrzańskim;

c) Program PHARE CBC- fundusz małych projektów – 29.798 zł:

- Polsko - Niemiecki Festyn konny – 12.296 zł (w tym: refundacja z 2004 roku - 4.884 zł, zaliczka 2005 – 7.412 zł,

- Obóz polsko - niemiecki – spotkanie kultur – 17.502 zł;

d) Środki z Agencji Nieruchomości Rolnych – 162.000 zł

- na remonty dróg wiejskich – 30.000 zł,

- na modernizację ul. Witosa w Nowogrodzie Bobrzańskim – 75.327 zł (zadanie zakończone w 2004 roku- refundacja częściowa nakładów),

- na budowę kanalizacji sanitarnej ul. Witosa w Nowogrodzie Bobrzańskim – 34.673 zł (zadanie zakończone w 2004 roku- częściowa refundacja nakładów),

- na rekultywację dzikich wysypisk – 22.000 zł;

e) z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – 21.156 zł na realizacje Programu Wspólnoty Europejskiej – inicjatywy grupowe „Młodzież dla młodzieży”;

f) z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – 17.169 zł na zakup sprzętu rehabilitacyjnego;

g) dotacji z budżetu państwa – 174.187 zł:

- „Budowę drogi ul. Grunwaldzka-Marcinkowskiego w Nowogrodzie Bobrzańskim (Program ZPORR) – 54.416 zł,

- „Budowę Szkoły Podstawowej w Niwiskach –110.771 zł,

- zakup nowości wydawniczych dla Bibliotek – 9.000 zł;

h) dotacja z Powiatu Zielonogórskiego – 10.000 zł na „Modernizację drogi powiatowej w Bogaczowie”- zadanie realizowane na podstawie porozumienia;

i) dotacji z Funduszy Ochrony Gruntów Rolnych – 8.000 zł na „Modernizację drogi gminnej w Urzutach”.

3. Dochody ze sprzedaży składników majątkowych gminy wykonano w 103,05% (plan: 291.000 zł, wykonanie – 299.883 zł); uzyskano je ze sprzedaży:

- 5 działek budowlanych przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe za kwotę 51.208 zł,

- 3 nieruchomości za kwotę 58.075 zł,

- 5 lokali mieszkalnych za kwotę 61.808 zł,

- 8 działek zabudowanych trafostacjami za kwotę 13.000 zł

- 3 działek na powiększenie działek siedliskowych za kwotę 4.215 zł,

- spłaty zaległego zobowiązania z tytułu kupna lokali użytkowych – 90.400 zł,

- spłat za kupno lokali mieszkalnych rozłożonych na raty – 21.177 zł.

Udział uzyskanych dochodów z mienia Gminy w dochodach ogółem wynosi 2,17%

4. Wykonanie dochodów w poszczególnych kategoriach przedstawia poniższe zestawienie:

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

PLAN

WYKONANIE

% wykonania do dochodów ogółem

1.

DOCHODY WŁASNE

7.205.750

7.450.653

39,04

w tym:

a/. podatki i opłaty lokalne

b/. udziały w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa

c/. dochody z majątku gminy,

d/. pozostałe

4.487.050

1.602.649

488.620

627.431

4.640.406

1.678.157

498.923

633.167

2.

SUBWENCJE

6.520.667

6.520.667

34,16

3.

DOTACJE CELOWE

3.237.196

3.179.963

16,66

4.

ŚRODKI Z BUDŻETU UNII EUROPEJSKIEJ

1.936.671

1.934.781

10,14

18.900.284

19.086.064

100,98

W strukturze dochodów dominują dochody własne (39% dochodów ogółem) oraz subwencje z budżetu państwa (34,2% dochodów ogółem), natomiast w dochodach własnych najwyższy udział stanowią wpływy z podatków i opłat lokalnych (62,3% wykonania dochodów własnych).

5. Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2005 rok wyniosły 784.844 zł co stanowi 4,1% wykonanych dochodów, natomiast skutki udzielonych ulg, umorzeń i zwolnień oraz wydanych decyzji przez organ podatkowy na podstawie ustawy Ordynacja Podatkowa stanowiły kwotę 107.551 zł tj. 0,56% wykonanych dochodów.

6. Stan zaległości na 31.12.2005r. wynosił 1.225.133 zł (w tym zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych wynosiły 977.719 zł) co stanowiło 6,4% wykonanych dochodów.

Zaległości dotyczyły głównie podatników, którzy zaprzestali prowadzenia działalności, ogłosiły likwidację lub upadłość, a egzekucję utrudniają następujące okoliczności:

- brak majątku ruchomego,

- nieznane miejsce pobytu,

- ustanowienie hipotek na nieruchomości przez banki z tytułu zaciągniętych, a nie spłaconych kredytów,

- brak nabywców na licytowany majątek.

Na wszystkie zaległości wystawione są tytuły wykonawcze.

III. REALIZACJA WYDATKÓW BUDŻETOWYCH

1. Plan wydatków na 2005 rok (po zmianach) wyniósł 19.996.244 zł., a wykonano – 19.128.483 zł. tj. 95,66%. Szczegółowe zestawienie przedstawiono w Załączniku Nr 2.

Wydatki bieżące wykonano w 95,18%, natomiast majątkowe w 96,87 %. Plan, wykonanie i opis zadań inwestycyjnych przedstawiono w załączniku Nr 3.

2. W zakresie wydatków bieżących wykonano następujące zadania rzeczowe;

2.1. Melioracje wodne:

Na terenie Gminy istnieje 236 km urządzeń wodno-melioracyjnych szczegółowych, które swym zasięgiem odwadniają 3.311 ha użytków rolnych. Konserwacji urządzeń wodnych (szczegółowych) dokonano w 18 miejscowościach na długości 35,6 km. Ponadto wymieniono rury na mostkach w Kępinie, Nowogrodzie Bobrzańskim (ul. Łąkowa), Niwiskach.

Wartość wykonanych prac i zakupionych materiałów wyniosła 58.933 zł, w tym:

- z budżetu Gminy- 13.232 zł.

- z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – 5.887 zł.

- Gminna Spółka Wodna wydatkowała – 25.460 zł.

- Agencja Nieruchomości Rolnej – 4.114 zł.

- Wartość prac wykonanych przez pracowników robót publicznych – 10.240 zł.

2.2. Utrzymanie ulic, chodników i placów:

a) w ramach bieżącego utrzymania dróg i placów wykonano:

- remonty cząstkowe (tzw. łatanie dziur) na drogach bitumicznych o dł.12 km: Przybymierz-Skibice, Drągowina, Pierzwin, Nowogród Bobrzański – Krzywaniec, Nowogród Bobrzański (ul. Fabryczna, Rynek, Reja, Zamkowa, Nadbrzeżna, Leśna, Marcinkowskiego, Kochanowskiego, Dąbrowskiego),

- remonty gminnych dróg gruntowych (uzupełnienie dziur i wyboii tłuczniem, żwirem i utwardzenie: Przybymierz- 100 mb, Drągowina- 800 mb, Sobolice- 200 mb, Niwiska- 500 mb, Krzewiny- 300 mb, Kamionka- 200 mb, Urzuty- 200 mb, Białowice- 300 mb, Sterków-Pajęczno- 1.800 mb, Skibice- 1.000 mb, Kotowice- 100 mb, Klępina (Leśniczówka)- 1.000 mb, Nowogród Bobrzański (ul. Miodowa, Różana, Młyńska, Nad Łąkami , Sportowa, Kolejowa, Polna, Oś, Zatorze i Słoneczne)– dł. 1200mb,

b) wykonano remonty i poszerzono chodniki przy ul. Rynek, Słowackiego i Zamkowej oraz uzupełniono nawierzchnię dróg w Krzywej, Bogaczowie, Nowogrodzie Bobrzańskim (ul. Winiary),

c) zakupiono i zamontowano 8 progów zwalniających na ul. Mickiewicza, 9 Maja, Marcinkowskiego Oś. Słonecznym,

d) ustawiono nowe i wymieniono uszkodzone znaki drogowe na terenie miasta i gminy (28 szt.), tabliczki pod znaki drogowe (6 szt.), tablice z nowymi nazwami ulic (4 szt), tabliczki nr domów (12 szt.),

e) wykonano prace porządkowe przy poboczach dróg (wycinka krzewów, koszenie trawy, podcięcie gałęzi),

f) prowadzono akcję zimowego utrzymania dróg oraz sprzątania ulic po zakończeniu zimy na łącznej długości 75 km.

2.3. Gospodarka gruntami i nieruchomościami- wydatki dotyczyły:

a)przygotowania nieruchomości do sprzedaży tj. wznowienia granic działek, podziału działek, wyrysów z map ewidencyjnych, sporządzanie map, wyceny gruntów, budynków i lokali, ekspertyz technicznych, ogłoszeń w prasie o przetargach,

b) wypisów z ksiąg wieczystych, opłat za wypisy działek i za badania laboratoryjne,

c)wykonania kosztorysu inwestorskiego na remont budynku w Drągowinie.

2.4. Utrzymanie cmentarzy- w mieście należy do zadań Miejsko Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, natomiast 12 cmentarzy położonych na wsiach utrzymywane jest przez samorządy wiejskie w ramach przyznanych środków w budżecie. Wydatki dotyczyły głownie bieżących prac porządkowych jak: wywóz nieczystości, koszenie traw, wycinka drzew i zakrzaczeń, malowanie ogrodzenia, opłaty za wodę. Ponadto wykonano ogrodzenie cmentarza w Turowie, zakupiono i ustawiono ławki w Urzutach i Krzywej.

2.5. Bieżące wydatki w zakresie utrzymania Ochotniczych Straży Pożarnych oraz uczestnictwa w akcjach ratowniczych obejmowały:

- przeglądy techniczne 6 samochodów pożarniczych,

- przeglądy urządzeń gaśniczych,

- ubezpieczenie samochodów i strażaków,

- zakupy: paliwa, części zamiennych, akcesorii samochodowych, butów strażackich, ubrań koszarowych, sprzętu ratunkowego i gaśniczego, hełmów, koszul i rękawic strażackich, akumulatorów, prenumerata prasy strażackiej.

- opłaty za ogrzewanie remiz strażackich, usługi telefoniczne.

2.6. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy

W ramach współuczestnictwa w organizowaniu robót publicznych i interwencyjnych w 2005 roku Gmina zatrudniła 22 bezrobotnych.

Realizowane były następujące programy:

- „Bezrobotni dla gospodarki wodnej’ - od 18.04. do 17.10.2005 – 3 osoby,

- „Drogi”- od 18.04. do 17.10.2005- 11 osób,

- pozostałe roboty publiczne od 5.10. do 31.12.2005– 6 osób i interwencyjne od 01.03. do 31.08.2005 - 2 osoby.

Na w/w prace wydatkowano 16.474 zł.

2.7. Zadania w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:

- realizowane są przez Miejsko Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji, a ponadto:

- zakupiono materiały na bieżące utrzymanie świetlic,

- zakupiono krzesła do świetlicy w Kaczenicach,

- zorganizowano przy pomocy MGOKSiR Polsko-Niemiecki Festyn Konny „HUBERTUS” w Krzywej, który stał się już cykliczną imprezą z udziałem zaprzyjaźnionych samorządowców niemieckich i mieszkańców partnerskich gmin niemieckich. Koszty imprezy są dofinansowane w ramach programu PHARE CBC (otrzymano zaliczkę 60% kosztów kwalifikowanych – 7.412 zł) .

2.8. Gmina realizowała swoje zadania również przy pomocy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, poniesione wydatki dotyczyły:

- propagowania działań proekologicznych poprzez organizację konkursu ekologicznego w szkołach podstawowych p.n. „Błękitne festiwale” i „Rachmistrz roku” (zakup nagród, materiałów, artykułów spożywczych, dowozy uczestników),

- konserwacji urządzeń melioracyjnych,

- modernizacji wodociągu w Kotowicach,

- wycinki drzew, wykaszania poletek, zagospodarowania zielenią,

- zbiórki odpadów wielkogabarytowych,

- likwidacji wysypiska w Pierzwinie i Kotowicach.

Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawiono w Załączniku Nr 5.

IV. PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU GMINY

Plan przychodów uchwalony w kwocie 3.499.062 zł. wykonano 3.499.063 zł. Przekroczenie 1 zł wynikało z zaokrągleń pożyczki na prefinansowanie wydatków z funduszy strukturalnych.

Przychody pochodziły z następujących źródeł:

1) Kredytu preferencyjnego zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska S.A. O/Zielona Góra na „Termomodernizację i przebudowę zasilania cieplnego Szkoły Podstawowej w Nowogrodzie Bobrzańskim – 800.000 zł,

2) Pożyczki z budżetu państwa (prefinansowanie) w wysokości 1.769.453 zł

- na „Budowę drogi łączącej drogę wojewódzką i powiatową w Nowogrodzie Bobrzańskim” – 408.124 zł

- na budowę „Szkoły Podstawowej w Niwiskach” – 1.361.329 zł

3) z wolnych środków – w wys. 929.610 zł.

Rozchody budżetu gminy w wysokości 3.413.321 zł dotyczyły:

1) spłat kredytów komercyjnych w wysokości – 436.950 zł, na:

- „Budowę dróg osiedlowych w Nowogrodzie Bobrzańskim” – 75.000 zł, całkowita spłata kredytu,

- „Budowa wodociągu w m. Krzewiny” – 97.500 zł,

- „Modernizację drogi gminnej w m. Cieszów” – 78.050 zł,

- „Modernizację drogi gminnej w m. Kaczenice” – 106.400 zł,

- „Modernizację drogi gminnej w m. Dobroszów Wielki” – 80.000 zł;

2) spłat pożyczek preferencyjnych w wysokości – 492.240 zł na:

- „Budowę rurociągu tłocznego i kanalizacji sanitarnej w Nowogrodzie Bobrzańskim” – 85.680 zł,

- „Budowę kanalizacji sanitarnej w Nowogrodzie Bobrzańskim ul. Kościuszki i Lipowa” – 396.560 zł,

- „Budowę kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Nowogrodzie Bobrzańskim, ul. Grunwaldzka-Marcinkowskiego” – 10.000 zł;

3) kredytów preferencyjnych w wysokości 185.000 zł na:

- „Budowę wodociągu w m. Przybymierz-Skibice” – 25.000 zł,

- „Termomodernizację i przebudowę zasilania cieplnego Szkoły Podstawowej w Nowogrodzie Bobrzańskim” – 10.000 zł,

- „Modernizację drogi gminnej w m. Klępina” – 50.000 zł,

- „Budowę oczyszczalni ścieków w m. Kamionka” – 100.000 zł;

4) pożyczki z budżetu państwa (prefinansowanie) – 1.238.913 zł na:

- „Budowę drogi łączącej drogę powiatową i wojewódzką w Nowogrodzie Bobrzańskim” – 408.124 zł,

- „Budowę Szkoły Podstawowej w Niwiskach” – 830.789 zł

oraz została umorzona część pożyczki w kwocie 50.000 zł przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na „Budowę oczyszczalni ścieków w Nowogrodzie Bobrzańskim”.

Ponadto na skutek zrealizowania wyższych niż planowane dochody oraz niższych wydatków wystąpiły na rachunku bieżącym wolne środki, które na podstawie upoważnienia wynikającego z § 6 ust. 5 Uchwały Nr XXIV/177/04 Rady Miejskiej z dnia 16 grudnia 2004r. w sprawie budżetu Gminy na 2005 rok, zostały ulokowane w bankach na możliwe najkorzystniejszych warunkach. Kwota krótkoterminowych lokat wyniosła 1.010.218 zł.

Stan zadłużenia na 31.12.2005r. wynosił 2.267.440 zł. i obejmował:

1) kredyty komercyjne w Banku Spółdzielczym w Żaganiu o/Nowogród Bobrzański:

- 48.800 zł - na „Budowę wodociągu w m. Krzewiny” - spłata do 31 grudnia 2007r.,

- 39.200 zł – na „Modernizację drogi gminnej w m. Cieszów”- spłata do 31 grudnia 2007r.,

- 53.600 zł na „Modernizację drogi gminnej m. Kaczenice”- spłata do 31 grudnia 2007r.

- 40.000 zł - na „Modernizację drogi gminnej w m. Dobroszów Wielki”- spłata do 31 grudnia 2007r.,

2) pożyczki preferencyjne w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze:

- 64.260 zł - na „Budowę rurociągu tłocznego i kanalizacji sanitarnej w Nowogrodzie Bobrzańskim” – spłata do 30 września 2006r.,

- 131.040 zł – na „Budowę kanalizacji sanitarnej w Nowogrodzie Bobrzańskim, ul. Kościuszki, Lipowa – spłata do 31 grudnia 2006r.,

- 60.000 zł. – na „Budowę kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Nowogrodzie Bobrzańskim ul. Grunwaldzka - Marcinkowskiego”- spłata do 31 grudnia 2008r.

3) pożyczkę z budżetu państwa (prefinansowanie) w Banku Gospodarstwa Krajowego o/Zielona Góra w wys. 530.540 zł (spłata po otrzymaniu z EFRR w dniu 02 lutego 2006r.),

4) kredyty preferencyjne w Banku Ochrony Środowiska S.A.:

- 300.000 zł.- na „Budowę wodociągu w m. Przybymierz-Skibice”- spłata do 10 lipca 2007r.,

- 790.000 zł na „Termoizolację i przebudowę Szkoły Podstawowej w Nowogrodzie Bobrzańskim” – spłata do 31 sierpnia 2010r.

5) kredyty preferencyjne w Banku Millennium SA:

- 110.000 zł.- na „Modernizację drogi gminnej w m. Klępina”- spłata do 31 maja 2006r.,

- 100.000 zł.- na „Budowę oczyszczalni ścieków w m. Kamionka”- spłata do 30 czerwca 2006r.

Zostały dotrzymane wszystkie wskaźniki ostrożnościowe wskazane w ustawie o finansach publicznych:

1) wskaźnik zadłużenia wraz z wymagalnymi zobowiązaniami do wykorzystanych dochodów wynosił 12,0%, a bez zadłużenia z tytułu pożyczek na prefinansowanie 9,3%.

Należy podkreślić, że wymagalne zobowiązania dotyczą nadpłat podatków, wpływów za wieczyste użytkowanie gruntów i dzierżawy. Żadna jednostka organizacyjna Gminy nie zalegała z płatnościami,

2) wskaźnik spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami do wykonanych dochodów wyniósł 13%, a bez spłat pożyczek na prefinansowanie - 6,6%.

Planowany deficyt budżetu w wys. 1.095.960 zł wykonano w kwocie 42.419 zł; zmniejszenie deficytu było wynikiem przekroczenia planu dochodów o kwotę 185.780 zł oraz zmniejszenia wykonania wydatków o kwotę 867.761 zł.

Plan i wykonanie przychodów i rozchodów budżetu gminy za 2005r. przedstawiono w Załączniku Nr 4.

W uzupełnieniu niniejszego sprawozdania dołącza się:

- wykonanie dochodów i wydatków budżetowych związanych z realizacją zadań bieżących i inwestycyjnych z zakresu administracji rządowej zleconych gminie ustawami (Załącznik Nr 6),

- wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (Załącznik Nr 7),

- wykonanie przychodów i wydatków zakładów budżetowych (Załącznik Nr 8),

- wykonanie planu dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi sfinansowanych (Załącznik Nr 9),

- wykorzystanie środków wyodrębnionych do dyspozycji sołectw (Załącznik Nr 10),

- wykonanie wydatków na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności (Załącznik Nr 11),

- oraz inne informacje opisowe kierowników jednostek organizacyjnych gminy z działalności tych jednostek w 2005 roku.


Wprowadzono:2006-03-17 11:49:23przezWanda Kwas
Zatwierdzono:2006-03-20 09:35:20przezWanda Kwas

Dziś jest: 2007-02-09 12:02 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.