Do poprzedniej strony |
Nr XLII/296/06
UCHWAŁA NR XLII/296/06 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 28 sierpnia 2006 r. w sprawie: procedury uchwalania budżetu Gminy Nowogród Bobrzański oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) uchwala się, co następuje § 1. 1. Ustala się szczegółowy tryb i zakres prac nad projektem uchwały budżetowej. 2. Użyte w uchwale określenia oznaczają: 1) Burmistrz – Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego 2) Rada – Radę Miejską w Nowogrodzie Bobrzańskim 3) Skarbnik – Skarbnika Gminny 4) Gmina – Gminę Nowogród Bobrzański 5) Urząd – Urząd Miejski w Nowogrodzie Bobrzańskim 6) Ustawa o finansach publicznych – ustawę z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z póź. zm.). § 2. 1. W celu opracowania projektu budżetu, Burmistrz w terminie do 25 września wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy wraz z zasadami planowania wydatków budżetowych. 2. Burmistrz zobowiązuje kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, kierowników referatów i samodzielne stanowiska pracy Urzędu do opracowania projektów dochodów i wydatków budżetowych, planowanych przychodów i kosztów zakładów budżetowych, przychodów i wydatków gminnych funduszy celowych, dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi sfinansowanych. 3. Rady Sołeckie mogą składać do Skarbnika wnioski o dofinansowanie zadań z budżetu gminy w terminie do 15 października. Wnioski złożone w terminie późniejszym nie będą uwzględniane w projekcie budżetu. 4. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, kierownicy referatów i samodzielne stanowiska pracy zobowiązani są do opracowania materiałów planistycznych i dostarczenia ich Skarbnikowi do 15 października. § 3. 1. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, mogą otrzymywać dotacje z budżetu gminy na zasadach określonych w odrębnych uchwałach Rady Miejskiej. 2. Radni oraz przedstawiciele innych podmiotów mogą składać Skarbnikowi wnioski do projektu budżetu w terminie do 15 października. § 4. Materiały planistyczne opracowywane są przez kierowników jednostek organizacyjnych gminy, kierowników referatów i samodzielne stanowiska pracy Urzędu na podstawie: 1) stawek podatkowych, opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego, 2) prognozy wzrostu cen w roku budżetowym, 3) przewidywalnego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy, 4) wynagrodzeń z ostatniego miesiąca obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy z uwzględnieniem planowanego wskaźnika wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej, a także przewidywanych do wypłat nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych, wzrostu dodatków do stażu pracy. § 5. Skarbnik, na podstawie skalkulowanych dochodów własnych, dotacji i subwencji z budżetu państwa oraz zebranych materiałów w zakresie wydatków, dokonuje weryfikacji otrzymanych materiałów, sporządza zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów i przedkłada Burmistrzowi. § 6. 1. Burmistrz opracowuje: 1) projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami zgodnie z art. 184 ustawy o finansach publicznych z tym, że prognozowane dochody budżetu i planowane wydatki budżetowe sporządzane są w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej, 2) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań, 3) informację o stanie mienia komunalnego zgodnie z art. 180 ustawy o finansach publicznych. 2. Projekt uchwały może zawierać: 1) planowaną kwotę rezerw celowych do 5% planowanych wydatków i rezerwę ogólną do 1% planowanych wydatków, 2) upoważnienie burmistrza do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach. 3. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz prognozą, o której mowa w ust. 1 pkt 2 i informacją, o której mowa w ust. 1 pkt 3 Burmistrz przedstawia do 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy: 1) Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania 2) Radzie Miejskiej § 7. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania Komisjom Rady. 2. Komisje Rady odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały budżetowej. 3. Wprowadzenie zgłoszonych przez Komisję Rady Miejskiej propozycji zmian polegających na zwiększeniu wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych kwotach dochodów lub zwiększenia planowanych dochodów, może nastąpić jedynie za zgodą Burmistrza. 4. Opinie Komisji przekładane są Przewodniczącemu Rady Miejskiej, co najmniej 14 dni przed wyznaczonym terminem sesji budżetowej. Przewodniczący Rady Miejskiej przedkłada Burmistrzowi opinie Komisji, co najmniej na 8 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej. 5. Burmistrz na podstawie wniosków zawartych w opiniach Komisji może dokonać autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej. § 8. Porządek sesji budżetowej powinien zawierać następujące punkty: 1) odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, 2) odczytanie opinii stałych Komisji Rady Miejskiej, 3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej, 4) stanowisko Burmistrza w sprawie opinii i wniosków, 5) dyskusje, 6) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej. § 9. Traci moc uchwała Nr XXII/155/04 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 9 września 2004 r. w sprawie: procedury uchwalania budżetu Gminy Nowogród Bobrzański oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
|