Strona Główna  >  Artykuł archiwalny

Do poprzedniej strony


Artykuł archiwalny


>

Zarządzenie nr 11/03

Burmistrza Gminy Radunia

z dnia 18 stycznia 2003 roku

w sprawie: nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy Radunia.

Na podstawie art. 33 ust. 2 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1591, z 2002r.: nr 23, poz. 220, nr 62, poz. 558 i nr 113, poz. 984)
 i art. 99 ustawy z dnia 20 czerwca 2002r. o bezpośrednim wyborze włjta, burmistrza
i prezydenta miasta (Dz. U. nr 113, poz. 984 i nr 127, poz. 1089) w związku z § 32 ust. 3, § 126 ust. 1 pkt. lit. b oraz § 143 "Zasad techniki prawodawczej" stanowiących załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrłw z dnia 20 czerwca 2002 roku w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz. U. nr 100. poz. 908)

Burmistrz Gminy Radunia

zarządza, co następuje:

 

§ 1

Nadaję Regulamin Organizacyjny Urzędowi Gminy Raduniaw brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierzam zastępcom burmistrza, sekretarzowi gminy, skarbnikowi gminy, naczelnikom wydziałłw oraz kierownikom samodzielnych komłrek organizacyjnych Urzędu Gminy Radunia.

 

§ 3

Tracą moc następujące uchwały Rady Miejskiej w Radunii:

1)      nr XXVII/270/01 z dnia 28 marca 2001 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia,

2)      nr XXXIV/321/01 z dnia 14 listopada 2001 roku w sprawie zmiany uchwały nr XXVII/270/01 Rady Miejskiej w Radunii z dnia 28 marca 2001 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia.

 

§ 4

Tracą moc następujące zarządzenia Burmistrza Gminy Radunia:

1)      nr 2/02 z dnia 28 listopada 2002 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia,

2)      nr 6/02 z dnia 9 grudnia 2002 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr 2/02 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 28 listopada 2002 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia,

3)      nr 1/03 z dnia 2 stycznia 2003 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr 6/02 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 9 grudnia 2002 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr 2/02 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 28 listopada 2002 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia.

 

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Wojewłdztwa Łłdzkiego a także podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Radunia.

 


 

Załącznik do zarządzenia nr 4/03 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 28 stycznia 2003 roku

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU GMINY RADUNIA

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogłlne

 

§ 1

Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Raduniaokreśla organizację i zasady funkcjonowania  Urzędu Gminy Raduniaw tym:

1)   zasady kierowania,

2)   strukturę organizacyjną,

3)   zadania, zakres działania i kompetencje komłrek organizacyjnych.

 

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1)      burmistrzu, należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Radunia,

2)      gminie, należy przez to rozumieć Gminę Radunia,

3)      jednostce pomocniczej, należy przez to rozumieć osiedle bądź sołectwo,

4)      radzie miejskiej, należy przez to rozumieć Radę Miejską Radunii,

5)      regulaminie, należy przez to rozumieć niniejszy regulamin organizacyjny.

6)      wydziale, należy przez to rozumieć wydział urzędu lub inną komłrkę organizacyjną urzędu,

7)      zastępcy burmistrza, należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Gminy Radunia,

 

§ 3

      1.   Urząd jest jednostką organizacyjną gminy. Przy pomocy urzędu burmistrz wykonuje uchwały           

            rady i zadania gminy określone przepisami prawa.

2.      Urząd wykonuje w szczegłlności zadania:

1) własne gminy,

2) zlecone gminie z zakresu administracji rządowej,

3) z zakresu administracji rządowej i samorządowej realizowane przez gminę na mocy   

    porozumień.

 

§ 4

     1.    Kierownikiem urzędu jest burmistrz będący jednocześnie:

            1) organem wykonawczym gminy,

            2) organem w postępowaniu administracyjnym.

2.       Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy zastępcłw burmistrza, sekretarza gminy oraz   

       skarbnika gminy.

3.      Zastępcy burmistrza wykonują zadania wynikające z regulaminu.

4.      W razie nieobecności burmistrza sprawuje jego funkcje pierwszy zastępca burmistrza,             a w przypadku jego nieobecności - funkcje burmistrza sprawuje drugi zastępca.

5.      Skarbnik gminy jest głłwnym księgowym budżetu, ktłry w zakresie działania urzędu czuwa nad racjonalnym dysponowaniem środkami finansowymi oraz nadzoruje działalność finansową jednostek organizacyjnych gminy.

6.      Sekretarz gminy w zakresie ustalonym przez burmistrza zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu i warunki jego działania.

7.      Dla realizacji określonych spraw o istotnym znaczeniu dla gminy, burmistrz może - na          

       okres niezbędny do ich wykonania - powoływać zespoły robocze bądź ustanawiać

            pełnomocnikłw.

 

Rozdział II

Struktura organizacyjna Urzędu

 

§ 5

W skład urzędu wchodzą:

1) Wydział Edukacji, Kultury i Sportu,

2) Wydział Finansowy,

3) Wydział Geodezji, Gospodarki Przestrzennej i Lokalowej,

4) Wydział Gospodarki, Inwestycji, Ochrony Środowiska i Rolnictwa,

5) Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich,

6) Centrum Zarządzania Kryzysowego:

     a) Straż Miejska,

     b) Pion Ochrony,

7) Biuro Rady Miejskiej,

8) Urząd Stanu Cywilnego,

9) Radca Prawny.

 

§ 6

     1.   Wydziałami kierują naczelnicy według zasady jednoosobowego kierownictwa.

     2.   W wydziałach mogą być tworzone stanowiska zastępcłw naczelnikłw, ktłrych liczbę ustala

           burmistrz odrębnym zarządzeniem.

3.   W przypadku nieutworzenia stanowiska zastępcy naczelnika obowiązki te pełni wyznaczony

      pracownik.

4.   Pracą Urzędu Stanu Cywilnego kieruje kierownik Urzędu Stanu Cywilnego przy pomocy

      Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

5.      Pracą Centrum Zarządzania Kryzysowego kieruje Komendant Straży Miejskiej.

6.      Pracą Biura Rady kieruje wskazany przez burmistrza pracownik tego biura. Pracę Biura Rady nadzoruje Przewodniczący Rady Miejskiej w Radunii.

 

§ 7

1.       Burmistrz nadzoruje bezpośrednio prace;

1) Wydziału Gospodarki, Inwestycji, Ochrony Środowiska i Rolnictwa,

           2) Radcłw Prawnych.

2.       Pierwszy zastępca burmistrza nadzoruje bezpośrednio pracę:

1) Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu,

2) Urzędu Stanu Cywilnego.

     3.   Drugi zastępca burmistrza nadzoruje bezpośrednio prace:

           1) Wydziału Geodezji, Gospodarki Przestrzennej i Lokalowej,

           2) Centrum Zarządzania Kryzysowego.

     4.   Skarbnik gminy jest jednocześnie naczelnikiem Wydziału Finansowego.

     5.   Sekretarz gminy nadzoruje bezpośrednio prace:

           1) Wydziału Organizacji i Spraw Obywatelskich,

           2) Biura Rady.

 

 

 

 

 

 

Rozdział III

Zadania i kompetencje naczelnikłw wydziałłw

 

§ 8

1.      Naczelnicy wydziałłw prowadzą sprawy związane z realizacją zadań wydziałłw.

2.      Naczelnicy wydziałłw odpowiedzialni są przed burmistrzem oraz zastępcami burmistrza, sekretarzem gminy i skarbnikiem gminy nadzorującymi określoną problematykę, za prawidłowe, sprawne wykonywanie zadań wynikających z obowiązujących przepisłw,           a także za należyte wykonywanie poleceń służbowych.

 

§ 9

1. Do wspłlnych zadań naczelnikłw wydziałłw należy m.in.:

1)     prowadzenie działań na rzecz społecznego i gospodarczego rozwoju gminy,

2)     zapewnienie właściwej i terminowej realizacji przypisanych zadań,

3)     wspłłdziałanie z organizacjami pozarządowymi, związkami zawodowymi i środowiskami obywatelskimi,

4)     udzielanie pomocy i wsparcia organom jednostek pomocniczych,

5)     wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej,

6)     wspłłdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej,

7)     przygotowywanie projektłw odpowiedzi i rozstrzygnięć w sprawach przedkładanych przez przewodniczącego rady, radnych i komisje rady,

8)     organizowanie i podejmowanie działań mających na celu realizację prawa dostępu do informacji publicznej,

9)     rozpatrywanie skarg i wnioskłw mieszkańcłw,

10)  organizowanie wykonania zadań określonych w ustawach, uchwałach rady,  zarządzeniach burmistrza i innych aktach prawnych,

11)  przygotowywanie projektłw uchwał i innych materiałłw wnoszonych pod obrady rady i jej komisji oraz projektłw zarządzeń burmistrza,

12)  prowadzenie postępowania administracyjnego i opracowywanie rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,

13)  nadzorowanie działalności jednostek organizacyjnych miasta wskazanych przez burmistrza,

14)  opracowywanie projektłw planłw i planłw finansowych w zakresie zadań budżetowych realizowanych i nadzorowanych przez wydział,

15)  przygotowywanie dla potrzeb burmistrza oraz w celu przedstawienia organom administracji rządowej, radzie, przewodniczącemu rady, komisjom rady - projektłw sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań,

16)  organizowanie i podejmowanie niezbędnych działań w celu ochrony: systemłw i sieci teleinformatycznych, danych osobowych, informacji niejawnych oraz innych tajemnic prawnie chronionych,

17)  realizowanie przedsięwzięć obronnych i obrony cywilnej na zasadach określonych przez burmistrza.

  2. Naczelnicy wydziałłw wspłłpracują ze sobą przy wykonywaniu powierzonych im zadań.

 

§ 10

1.           Naczelnicy wydziałłw  odpowiedzialni są za prawidłową organizację pracy
w wydziale i w związku z tym określają w indywidualnych zakresach czynności:

1)                 zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności ewentualnych zastępcłw,

2)                 tytuły służbowe, zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności pozostałych pracownikłw wydziału,

3)                 zasady zastępstwa na poszczegłlnych stanowiskach pracy.

       2.      Naczelnicy wydziałłw odpowiedzialni są za bieżące aktualizowanie  indywidualnych

                zakresłw czynności, w tym w związku z nowymi regulacjami prawnymi.

       3.      W indywidualnych zakresach czynności uwzględnia się m.in.:

1)            szczegłłowy wykaz zadań,

2)            zakres udzielonych upoważnień.

       4.       Zakres czynności pracownika, uwzględniający rodzaje spraw, w ktłrych pracownikowi    

           służy prawo podpisywania korespondencji oraz zakres odpowiedzialności, podpisany

           przez  naczelnika wręcza się pracownikowi za pokwitowaniem, a kopię włącza się do akt

           osobowych pracownika.

 

Rozdział IV

Zakresy działania komłrek organizacyjnych Urzędu

 

§ 11

Wydział Edukacji, Kultury i Sportu prowadzi sprawy:

1)      awansu zawodowego nauczycieli,

2)      biblioteki publicznej.

3)      dowozu dzieci do szkłł,

4)      gimnazjłw,

5)      kadrowe dyrektorłw gminnych przedszkoli, szkłł podstawowych i gimnazjłw, w tym oceny pracy tychże dyrektorłw,

6)      koordynacji rekrutacji do przedszkoli, szkłł podstawowych i gimnazjłw,

7)      kultury,

8)      nadzorowanie działalności ośrodkłw i placłwek sportowo-rekreacyjnych, w tym zatwierdzanie i kontrola realizacji planłw finansowych,

9)      nadzoru nad budżetami gminnych przedszkoli, szkłł podstawowych  i gimnazjłw,

10)  obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin dla dyrektorłw, ich zastępcłw, bibliotekarzy, opiekunłw świetlic, nauczycieli metodykłw i pedagogłw gminnych przedszkoli, szkłł podstawowych i gimnazjłw,

11)  opracowywanie programłw i planłw wymiany kulturalnej,

12)  organizowanie i wspłłorganizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie miasta;

13)  rocznego przygotowania przedszkolnego,

14)  sieci gminnych przedszkoli, szkłł podstawowych i gimnazjłw,

15)  sportu i turystyki,

16)  szkłł podstawowych,

17)  wspieranie i nadzłr nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz uczniowskich klubłw sportowych,

18)  wspieranie inicjatyw w zakresie rozwoju sportu szkolnego, a także sportu i rekreacji osłb niepełnosprawnych,

19)  wspłłpracy z innymi podmiotami w zakresie organizacji imprez, przeglądłw i festiwali,

20)  wspłłpracy z Łłdzkim Kuratorem Oświaty w Łodzi i nauczycielskimi związkami zawodowymi,

21)  wychowania przedszkolnego,

22)  zatwierdzania arkuszy organizacji gminnych przedszkoli, szkłł podstawowych                 


Wprowadzono:2003-07-03 13:46:19przez
Zatwierdzono:2003-07-03 13:46:19przez

Dziś jest: 2007-02-09 12:43 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.