Strona Główna  >  Artykuł archiwalny

Do poprzedniej strony


Artykuł archiwalny


Na podstawie art. 33 ust. 2 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1591, z 2002r.: nr 23, poz. 220, nr 62, poz. 558 i nr 113, poz. 984)
i art. 99 ustawy z dnia 20 czerwca 2002r. o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza
i prezydenta miasta (Dz. U. nr 113, poz. 984 i nr 127, poz. 1089) w związku z § 32 ust. 3, § 126 ust. 1 pkt. lit. b oraz § 143 "Zasad techniki prawodawczej" stanowiących załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 roku w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz. U. nr 100. poz. 908)

Załącznik

do zarządzenia nr 0152/14/03

Burmistrza

Nowogrodu Bobrzańskiego

z dnia 31 marca 2003 r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU MIEJSKIEGO W NOWOGRODZIE BOBRZAŃSKIM

§ 1

1. Siedzibą Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie Bobrzańskim, zwanego dalej

„urzędem” jest miasto Nowogród Bobrzański.

2. Urząd jest aparatem pomocniczym burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego, zwanego dalej „burmistrzem”, realizującym zadania wynikające ze sprawowania przez burmistrza funkcji :

1/ Przedstawiciela samorządu na obszarze gminy Nowogród Bobrzański oraz

reprezentującego go na zewnątrz.

2/ Kierownika urzędu.

3/ Organu nadzorującego podporządkowane jednostki organizacyjne i pomocnicze.

4/ Organu realizującego zadania zlecone.

3. Urząd realizuje ponadto inne zadania nałożone na burmistrza przepisami

ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich wykonania.

§ 2

Zadania burmistrza

Burmistrz wykonuje zadania wynikające z ustaw szczególnych.

Zadania zastępcy burmistrza:

1. Wykonuje wyznaczone przez burmistrza zadania i kompetencje

zapewniając w powierzonym mu zakresie kompleksowe rozwiązywanie

problemów oraz nadzoruje działalność wszystkich komórek

organizacyjnych urzędu realizujących te zadania.

2. Zastępuje burmistrza w czasie jego nieobecności we wszystkich sprawach.

3. Pełni nadzór nad strażą miejską w zakresie administracyjnym i wykonawczym.

4. Pełni nadzór nad działalnością ochotniczych straży pożarnych i ochroną

przeciwpowodziową gminy.

5. Pełni nadzór nad działalnością społecznych komitetów.

6. Przygotowuje projekty uchwał Rady Miejskiej.

7. Przygotowuje projekty zarządzeń burmistrza.

8. Współdziała z sołectwami gminy.

9. Reprezentuje interesy gminy w Spółce Wodno-Ściekowej Miasta i

gminy Nowogród Bobrzański.

10. Pełni nadzór nad komisją ds. przetargów oraz pracowniczą kasą

zapomogowo-pożyczkową działającymi przy urzędzie.

11. Nadzoruje realizację wniosków i postulatów radnych oraz uchwał Rady Miejskiej.

12. Zapewnia zgodność wydawanych decyzji i działania urzędu z

obowiązującymi przepisami.

1/ Sprawuje nadzór nad stanowiskami d/s rolnictwa, leśnictwa; d/s

ochrony środowiska; d/s gospodarki gruntami i geodezji; ds.

gospodarki wodnej; d/s obsługi organizacyjnej; d/s wojskowych,

obrony cywilnej i ppoż.; Strażą Miejską.

Zadania sekretarza :

1. W ramach ustalonych przez burmistrza kompetencji, zabezpiecza

materialno – techniczne warunki pracy urzędu, zapewniając sprawne

jego funkcjonowanie.

2. Zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania urzędu

zobowiązującymi przepisami prawa.

3. Organizowanie pracy urzędu i koordynowanie

działańpodejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne.

4. Nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.

5. Organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami

organizacyjnymi gminy.

6. Nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego

załatwiania spraw obywateli.

7. Zapewnienie skutecznego sposobu publikacji aktów prawa

miejscowego, koniecznej w tym względzie dokumentacji oraz

wszelkiej informacji o charakterze publicznym na terenie gminy.

8. Inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji

pracowników samorządowych.

9. Kierowanie urzędem miejskim w imieniu burmistrza, odpowiedzialność za przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy przez pracowników.

10. Aktualizacja posiadanych zbiorów przepisów prawnych.

11. Nadzór nad zgodnością przygotowywanych przez pracowników

decyzji z aktualnym stanem prawnym.

12. Zapewnienie obsługi prawnej urzędu miejskiego.

13. Udział w przygotowaniu projektów uchwał, odpowiedzialność za

prawidłowość formalno – prawną uchwał podejmowanych przez Radę Miejską.

14. Podpisywanie wszelkich zaświadczeń i poświadczeń urzędowych.

15. Sprawuje nadzór nad stanowiskami: ds. obsługi sekretariatu; ds.

obsługi rady; USC; ds. ewidencji ludności; ds. handlu i działalności

gospodarczej; ds. obsługi urzędu.

16. Wykonywanie innych prac zleconych przez burmistrza i jego zastępcę.

Zadania skarbnika:

1. Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem budżetu gminy, a w

szczególności : zmian w budżecie i innych planach finansowych, zasilanie

jednostek budżetowych w środki finansowe, administrowanie środkami

na inwestycje.

2. Opracowywanie projektów budżetu gminy.

3. Kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie

zobowiązań pieniężnych.

4. Opiniowanie umów i decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu.

5. Opracowanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej

gminy oraz zgłaszanie swoich propozycji burmistrzowi, Radzie Miejskiej

i odpowiednim komisjom.

6. Kontrola gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych oraz sołectw.

7. Prowadzenie księgowości i ewidencji majątku gminy.

§ 3

W skład urzędu wchodzą następujące referaty oraz równorzędne komórki organizacyjne :

1. Referat planowania i finansów 9 etatów

w tym: - obsługa finansowa szkół 2 etaty

- stanowisko ds. dodatków mieszkaniowych 1 etat

2. Stanowisko ds. obsługi rady 1 etat

3. Stanowisko ds. organizacyjnych 1 etat

4. Stanowisko ds. kadr i samorządów wsi1 etat

5. Stanowisko ds. wojskowych, obrony cywilnej, ochrony p. poż. 1 etat

6. Stanowisko ds. ewidencji ludności1 etat

7. Urząd Stanu Cywilnego 1 etat

8. Stanowisko ds. budownictwa i planowania przestrzennego 1 etat

9. Stanowisko ds. ochrony środowiska 1 etat

10. Stanowisko ds. dróg, telefonizacji, gospodarki mieszkaniowej i zaopatrzenia 1 etat

11. Stanowisko ds. rolnictwa, leśnictwa 1 etat

12. Stanowisko ds. gospodarki gruntami i geodezji 1 etat

13. Stanowisko ds. gospodarki wodnej 1 etat

14. Stanowisko ds. obsługi sekretariatu 1 etat

15. Stanowisko ds. handlu, działalności gospodarczej i bhp1 etat

16. Stanowisko ds. oświaty, kultury, zdrowia, sportu i opieki społecznej 1 etat

17. Stanowisko ds. kontaktów z zagranicą, promocji i turystyki 1 etat

18. Straż Miejska 2 etaty

§ 4

Do zakresu działania komórek organizacyjnych urzędu należy:

1. Referat planowania i finansów.

1. Planowanie i sprawozdawczość finansowa dotycząca środków na

realizację zadań własnych i zleconych oraz koordynowanie prac

związanych z opracowaniem planów i sprawozdań finansowych

jednostek i zakładów budżetowych oraz jednostek pomocniczych,

współdziałanie z dyrektorami tych jednostek.

2. Zapewnienie właściwej realizacji budżetu oraz nadzorowanie

gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych podległych

burmistrzowi.

3. Prowadzenie obsługi kasoweji księgowej urzędu.

4. Prowadzenie obsługi finansowej szkoły.

5. Prowadzenie spraw dot. dodatków mieszkaniowych.

6. Ustalenie wymiaru podatków i opłat lokalnych, ich pobór, ewidencja i kontrola.

7. Współdziałanie z organami skarbowymi w zakresie wzajemnych rozliczeń oraz

organami kontroli i nadzoru w zakresie ustalonym przepisami ustaw szczególnych

i aktów wydanych w celu ich wykonania.

2. Stanowisko ds. obsługi rady:

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą kancelaryjno-biurową

Rady Miejskiej oraz jej komisji.

3. Stanowisko ds. organizacyjnych:

Prowadzenie całokształtu spraw organizacyjnych związanych z realizacją

zadań ustawowych burmistrza i z-cy burmistrza.

4. Stanowisko ds. kadr i samorządów wsi:

  1. Prowadzenie całokształtu spraw kadrowych i socjalnych pracowników urzędu
  2. Prowadzenie obsługi samorządów mieszkańców wsi.
  3. Nadzór i poradnictwo w zakresie polityki kadrowej w jednostkach i zakładach budżetowych.

5. Stanowisko ds. wojskowych, obrony cywilnej i ochrony p. poż.:

1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z obronnością kraju oraz

przygotowanie i przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych.

2. Prowadzenie kancelarii tajnej.

3. Prowadzenie akcji posłańczej.

4. Prowadzenie rejestru stowarzyszeń i komitetów oraz nadzór nad ich

działalnością.

5. Prowadzenie wszystkich spraw związanych z obroną cywilną gminy,

współpraca z WIOC.

6. Nadzór nad działalnością Ochotniczych Straży Pożarnych i współpraca w tym

zakresie z Państwową Strażą Pożarną.

6. Stanowisko ds ewidencji ludności:

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencją ludności.

7. Urząd Stanu Cywilnego:

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego.

8. Stanowisko ds. budownictwa i planowania przestrzennego:

1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką przestrzenną gminy.

2. Nadzór nad zabytkami.

3. Udzielanie wskazań lokalizacyjnych dla inwestycji na terenie gminy.

4. Współpraca ze służbami nadzoru budowlanego.

5. Sprawowanie nadzoru budowlanego nad jednostkami i zakładami

budżetowymi oraz samorządami wsi.

9. Stanowisko ds. ochrony środowiska:

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ochroną środowiska w gminie.

10.Stanowisko ds. dróg, telefonizacji i gospodarki mieszkaniowej:

1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z budową i utrzymaniem

dróg i związanych z nimi obiektów infrastruktury technicznej.

2. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z telefonizacją gminy.

3. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarowaniem

komunalnymi zasobami mieszkaniowymi.

4. Współpraca z zarządami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w

zakresie ich utrzymania.

5. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem urzędu w materiały

niezbędne do jego działania.

11. Stanowisko ds. rolnictwa i leśnictwa:

1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z rolnictwem i leśnictwem.

2.Współpraca z organizacjami, stowarzyszeniami i instytucjami

zajmującymi się problematyką rolnictwa i leśnictwa.

12.Stanowisko ds. gospodarki gruntami i geodezji:

1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych ze zmianami gruntowymi na terenie

gminy.

2. Prowadzenie gminnego zasobu geodezyjno-kartograficznego.

3. Nadzór geodezyjny nad inwestycjami i budownictwem mieszkaniowym na

terenie gminy.

4. Współpraca ze służbami geodezyjnymi w zakresie uzgodnień sytuowania

technicznych urządzeń sieciowych oraz infrastruktury technicznej gminy.

13. Stanowisko ds. gospodarki wodnej :

1. Prowadzenie całokształtu spraw zwiazanych z gospodarką wodną na terenie gminy.

2. Współpraca ze służbami odpowiedzialnymi w kraju i województwie za gospodarkę wodną w zakresie melioracji, budownictwa wodnego, ochronę wód przed zanieczyszczeniami i ochrony przeciwpowodziowej.

3. Prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia rolników.

14. Stanowisko ds. obsługi sekretariatu :

1. Prowadzenie spraw wynikających z pełnienia funkcji burmistrza, jako przedstawiciela samorządu.

2. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem urzędu w zakresie:

- obsługi pocztowo-telofonicznej,

- obsługi interesantów,

- gromadzenia i zabezpieczenia aktów prawnych niezbędnych do działalności urzedu.

15. Stanowisko ds. handlu, działalności gospodarczej i bhp:

Prowadzenie i załatwianie spraw związanych z ewidencja działalności gospodarczej i bhp w urzędzie.

16. Stanowisko ds. oświaty, kultury, zdrowia, sportu i opieki społecznej:

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z działalnościa szkół, przedszkoli, jednostek kultury, zdrowia i opieki społecznej oraz współdziałanie z dyrektorami tych jednostek, koordynacja działań.

17 Stanowisko ds. kontaktów z zagranica, promocji i turystyki:

Prowadzenie całokształtu spraw, administrowanie bazą informacji oraz ochrony

informacji niejawnych.

18. Straż miejska :

Prowadzenie spraw zgodnie ze statutem straży.

§ 5

Schemat organizacyjny urzędu miejskiego w Nowogrodzie Bobrzanskim określa załącznik

Nr 1do regulaminu.

§ 6

Rada Miejska jest organem założycielskim dla jednostek i zakładów budżetowych

wyszczególnionych w załączniku Nr 2 do regulaminu.

§ 7

Nadzór nad działalnością jednostek pomocniczych oraz organizacji i stowarzyszeń

wyszczególnionych w załączniku Nr 3 sprawują :

a) burmistrz w stosunku do sołectw,

b) wojewoda i starosta stosownie do ustawy o stowarzyszeniach,

c) organy statutowe wobec innych jednostek.

§ 8

1.Przy burmistrzu działają następujace organy opiniodawczo-doradcze:

a) komisja mieszkaniowa,

b) komisja przetargowa,

c) miejsko-gminny komitet ds. zapobiegania, zwalczania i usuwania skutków klęsk żywiołowych.

2. Skład i zasady działania ww. organów reguluje odrębne zarządzenie.

§ 9

1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego i przepisach ogólnych.

2. Pracownicy urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy samorządowi zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4. Kontrolę i koordynację działań komórek organizacyjnych urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje sekretarz gminy.

5. Sekretarz zobowiązany jest do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw obywatelii przedkładania ich burmistrzowi.

§ 10

1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji, przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.

2. Sprawy wniesione przez obywateli do urzędu są ewidencjonowane przez pracowników w spisach spraw prowadzonych wg obowiązującego w urzędzie rzeczowego wykazu akt.

3. Stanowisko ds. obsługi sekretariatu prowadzi rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez burmistrza, z-cę burmistrza i sekretarza.

§ 11

1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązania są do:

- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

- rozstrzygnięcia sprawy możliwośći na miejscu, a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia,

- informowanie zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,

- powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienie takiej konieczności,

- informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.

2. Interesanci mają prawo uzyskać informację w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej lub telegraficznej.

§ 12

1. Burmistrz i z-ca burmistrza przyjmują interesantów w sprawch skarg i wniosków we wtorki od godz. 8.00 do godz. 12.00.

2. Sekretarz i skarbnik gminy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia w ramach swoich możliwości czasowych.

3. Pacownicy poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu przyjmują interesantów w ciągu dnia pracy urzędu.

4. Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzone są protokoły wg zasad k.p.a.

§ 13

W urzędzie sprawowana jest kontrola zewnętrzna i wewnętrzna.

§ 14

Kontrolę wewnętrzną w urzędzie sprawują:

1. Burmistrz - w stosunku do wszystkich pracowników urzędu miejskiego,

2. Z-ca burmistrza - w stosunku do wszystkich pracowników w urzędu miejskiego,

3. Sekretarz- w stounku do pracowników bezpośrednio podległych,

4. Skarbnik- w stosunku do pracowników bezpośrednio podległych.

§ 15

Kontrole zewnętrznąwykonują:

1. Skarbnik w stosunku do jednostek nadzorowanych zaangażowanych w wykonaniu budżetu gminy oraz zadań rządowych zleconych gminie.

2. Z-ca burmistrza i sekretarz .

3. Pracownicy urzedu w stosunku do jednostek podległych burmistrzowi.

§ 16

Burmistrz podpisuje osobiście:

1. Zarządzenia

2. Dokumenty kierowane do organów administracji rządowej

3. Pisma do przedstawicielstw dyplomatycznych oraz burmistrzów

4. Odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski posłów

5. Odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące podległych pracowników

§ 17

Z-ca burmistrza i sekretarz w ramach udzielonych im upoważnień przez burmistrza dokonuja podpisywania pozostałych pism, a w wypadku nieobecności podpisują pisma określone w §16.

§18

W dokumentach przedstawionych do podpisu członkom kierownictwa urzedu powinna być zamieszczona adnotacja zawierająca nazwisko i stanowisko pracownika, który opracował dokument.

§ 19

1. Pracownik zobowiązany jest punktualnego przybycia do pracy i jej rozpoczęcia.

2. Przed rozpoczęciem pracy pracownik zobowiązany jest potwierdzić swą obecność poprzez podpisanie listy.

3. O niemożności stawienia się do pracy z przyczyny z góry wiadomej pracownik powinnien uprzedzić zakład pracy.

4. W razie nie stawienia się do pracy poza przypadkami określonymi w pkt 3 pracownik jest zobowiązany zawiadomić zakład pracy o przyczynie nieobecności i przewidzianym czasie jej trwania pierwszego dnia nieobecności w pracy nie pózniej jednak niż w dniu nastepnym - osobiście, przez inne osoby lub przez pocztę. W przypadku ostatnim za datę zawiadomienia uważa się datę stempla pocztowego.

5. Wyjście pracownika w czasie godzin pracy poza urząd jest możliwe po uzyskaniu zgody bezpośredniego przełożonego i po dokonaniu zapisu w rejestrze wyjść.

6. O wyjściu poza pomieszczenia biurowe, pracownik ma obowiązek powiadomić przełożonego bądz współpracownika informując o miejscu przebywania i o czasie jego trwania.

7. W czasie pracy pracownikom przysługuje prawo na spożycia posiłku, który podlega wliczeniu do czasu pracy. Przerwa ta nie może zakłócić normalnego toku pracy.

8. W czasie nieobecności pracownika w związku z wykorzystaniem urlopu względnie z powodu chorobu lub innych przyczyn, pozostali pracownicy zobowiazani są do zastepowania go zgodnie z ustaleniami zawartymi w zakresie czynności bądz stosownie do poleceń przełożonego.

9. Przekazywanie obowiązków w razie zastępstwa pracownika powinno nastąpić w obecności przełożonego. Należy ustalić stan spraw oraz kolejności ch załatwienia.

10. Pracownicy wykonujący czynności służbowe w terenie pracują zgodnie z otrzymanym poleceniem służbowym. Delegacja wymaga ewidencji w rejestrze i podpisu osoby delegującej.

§ 20

Zasady planowania urlopów i usprawiedliwienia nieobecności w pracy określają przepisy kodeksu pracy i przepisy wykonawcze.

§ 21

Integralną częścią regulaminu są załączniki:

           - załącznik Nr 1 okreslający schemat organizacyjny,

           - załącznik Nr 2 zawierający wykaz jednostek organizacyjnych,

           - załącznik Nr 3 zawierający wykaz jednostek pomocniczych i stowarzyszeń

 fnansowanych przez gminę.

 

                                                                                                         Załącznik nr 2

WYKAZ JEDNOSTEK I ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH, DLA KTÓRYCH RADA JEST  ORGANEM ZAŁOŻYCIELSKIM

1. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim

2. Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Nowogrodzie Bobrzańskim

3. Miejsko-Gminne Przedszkole Samorządowe w Nowogrodzie Bobrzańskim

4. Miejsko-Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Nowogrodzie Bobrzańskim

5. Szkoła Podstawowa w Nowogrodzie Bobrzańskim

6. Szkoła Podstawowa w Bogaczowie

7. Szkoła Podstawowa w Drągowinie

8. Szkoła Podstawowa w Niwiskach

9. Gimnazjum w Nowogrodzie Bobrzańskim

                                                                                                            Załącznik nr 3

WYKAZ JEDNOSTEK POMOCNICZYCH ORAZ ORGANIZACJI I STOWARZYSZEŃ FINANSOWANYCH PRZEZ GMINĘ

I . Jednostki pomocnicze :

1.  Sołectwo Bogaczów

2.  Sołectwo Białowice

3.  Sołectwo Cieszów

4.  Sołectwo Dobroszów Wielki

5.  Sołectwo Dobroszów Mały

6.  Sołectwo Drągowina

7.  Sołectwo Kaczenice

8.  Sołectwo Klępina

9.  Sołectwo Kotowice

10. Sołectwo Krzewiny

11. Solectwo Krzywa

12. Sołectwo Łagoda

13. Sołectwo Niwiska

14. Sołectwo Podgórzyce

15. Sołectwo Przybymierz

16. Sołectwo Pierzwin

17. Sołectwo Skibice

18. Sołectwo Sterków

19. Sołectwo Urzuty

20. Sołectwo Wysoka

II. Stowarzyszenia:

1.  Ochotnicza Straż Pożarna Nowogród Bobrzański

2.  Ochotnicza Straż Pożarna Kaczenice

3.  Ochotnicza Straż Pożarna Niwiska

4.  Ochotnicza Straż  Urzuty

5.  Ochotnicza Straż Pozarna Kotowice

6.  Ochotnicza Straż Pożarna Drągowina

7.  Gminny Klub Sportowy ,, FADOM " Nowogród Bobrzański

8.  Ludowy Zespół Sportowy Kaczenice

9.  Ludowy Zespół Sportowy Drągowina

10. Ludowy Zespół Sportowy Kotowice

11. Ludowy Zespół Sportowy Bogaczów

III. Inne jednostki:

1.  Spólka Wodno - Ściekowa Miasta i Gminy Nowogród Bobrzański

2.  Powiatowy Urząd Pracy - filia

 

 

 

 

 

 

 

 


Wprowadzono:2003-07-18 11:08:39przezKatarzyna Pawluk
Zatwierdzono:2003-07-18 11:40:09przezWanda Kwas

Dziś jest: 2007-02-09 12:43 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 548603 | Zobacz statystyki.