Dotyczy powtórzonego postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Nowogród Bobrzański w sezonie 2010/11.
Zamawiający – Urząd Miejski w Nowogrodzie Bobrzańskim informuje, iż postanowił powtórzyć czynność oceny i badania ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu. W wyniku powtórzenia czynności Zamawiający uznał, iż zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania przetargowego na mocy art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 – zw. dalej „ustawą”), gdyż cena jedynej złożonej w postępowaniu oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych w 2011 r.
W szczególności zamawiający w wyniku zawartego porozumienia ze Starostwem Powiatowym otrzymał dotację celową przewidującą, iż w 2011 r. (do 15 marca) może wydać na zimowe utrzymanie dróg kwotę brutto 67’394,00 zł. Cena ofertowa w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych opiewała na kwotę brutto 29’478,50 zł. Tym samym należność brutto, jaką musiałby uiścić zamawiający w 2011 r. wynosiłaby: 29’478,50 × 2,5 mies. (styczeń, luty i ½ marca) = 73’696,25 zł. Różnica wynosi:
– 67’394,00 zł
Zamawiający informuje, iż nie ma prawnej możliwości zwiększenia kwoty uzyskanej dotacji do wartości zaproponowanej w ofercie, stąd ziszczają się przesłanki do unieważnienia postępowania na podstawie prawnej przywołanej na wstępie.